تبريز نيوز1.اخبار سياسي.اقتصادي.اجتماعي.علمي.فرهنگي و تاريخي
منتظر نظر ات و پيشنهادات شما عزيزان هستم

  

 

اين روزها همه از ارسال پيامك ايرانسل و همراه اول سخن مي گويند .اين پيامك از كدام شركت ها براي منو شما ارسال مي شود ايا كسي ميداند{ايرانسل و همراه اول}؟متاسفانه هنوز كسي از اين ماجراي با خبر نشده.و متاسفانه اين شركت ها در مورد لغو اين طرحاشون نخواسته براي مشتركين خود توضيح بدهد ؟ دقت كنيد هر پيامك كه از ايرانسل يا همراه اول براي منو شما مي ايد 50 تومان از جيب ما كسر كرده . اگر روزي 4 پيامك از اين شركت ها براي هر مشتركين خود ارسال كند يعني روزي 200 تومان از مشتر كين خود .......... كرده. كساني از اين طرح ايرانسل و همراه اول رضايت ندارند حتما پيگير اين ماجرا باشند.و با مراجعه به دفاتر مخابراتي و يا به خود شركت ايرانسل و همراه اول در شهرستان ها پيگير اين مسئله باشند.و همچنين در مورد مزاحمين از سيم كارت ايرانسل كه هنوز هزاران سيم كارت بدون نام و نشان در كوچه و پس كوچه ها مزاحم خانواده هاي محترم و مشتركين همراه اول مي باشند . از شركت ايرانسل تقاضا داريم هر چه زودتر پيگير اين مسئله باشند . با تشكر. نويسنده و مدير وبلاگ تبريز نيوز 1نعمتي. اگر در اين مورد نظر و يا پيشنهاد و يا مطالب داريد حتما براي ما ارسال كنيد در اول تيتر به نمايش گذاشته خواهد شد . ...؟ مجازات هاي مزاحمت تلفني ؟ طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، بنا به رای مراجع قضایی علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد

يك  استاد دانشگاه در باره مزاحمت هاي تلفني مي گويد. علاوه بر اینكه با توجه به ماده واحده كه در اصلاح تبصره 2 ماده 14 قانون تاسیس شركت مخابرات ایران تصویب شد. در آنجا هم برای ایجاد مزاحمت تلفنی از طریق ارسال پیامك یا تلفن ضمانت اجراهایی پیش بینی شده است. كه عبارت است از قطع تلفن فرد مزاحم برای مدت‌های مختلف كه در صورت تكرار مزاحمت بار سوم قطع به طور دائم در نظر گرفته شده است. بنابراین از این جهت كمبود یا نقصانی در قوانین ما وجود ندارد. 

   مزاحمت هایی كه به مرگ ختم می‌شود

این استاد دانشگاه در رابطه با انواع مزاحمت‌های  تلفنی بیان كرد: از سوی دیگر ممكن است برخی از این مزاحمت‌های تلفنی عناوین مجرمانه خاص دیگری پیدا كند. از این قبیل كه از طریق پیامك یا تلفن به فرد توهین یا افترا زده شود یا از او اخاذی شود یا حتی در مواردی این مزاحمت‌های تلفنی موجب آسیب یا صدماتی حتی مرگ طرف شود. به این شكل ممكن است فرد مزاحم به فردی كه ممكن است ضعفی داشته باشد  مطالبی را بازگو كند كه باعث شود فرد حتی جان خود را از دست دهد كه طبیعتا عناوین مجرمانه دیگری مانند آنچه كه گفته شد حتی قتل هم می‌تواند موضوع اتهام واقع شود. بنابراین از لحاظ  قوانین مشكلی وجود ندارد.
 این حقوقدان خاطر نشان كرد: زمانی كه مزاحمت به قتل منجر می‌شود باید گفت شاید مرتكب به عملی نوعا كشنده از جمله استفاده از چاقو برای قتل دست نزده باشد اما  رفتاری یا گفتاری داشته باشد كه سبب مرگ شود.

   قصاص برای مزاحمت‌های تلفنی

میر محمد صادقی در رابطه با مزاحمتی كه به مرگ منجر شود توضیح داد: ممكن است فردی همان‌طور كه قانون مجازات اسلامی سال 92 تصریح كرده است با اعمالی مانند برانگیختن یك حیوانی به سمت فرد، یا نشان دادن سلاح به او بدون استفاده از آن، یا دادن اخبار ناگوار و از این قبیل، از طریق مزاحمت تلفنی باعث مرگ فردی كه در شرایط خاصی است شود. در رابطه با این موضوع هم قطعا نمی‌توان فرد مرتكب را معاف از این مسئله دانست. اما تشخیص اینكه این نوع قتل، عمد است یا غیر عمد بستگی به شرایط آن دارد.  این حقوقدان تصریح كرد: گاهی فردی به قصد قتل چنین كاری می‌كند  و اطلاع دارد كه  آن فرد بسیار ضعیف است. به طور مثال تازه از بیمارستان مرخص شده در پشت تلفن مسائلی می‌گوید و می‌داند با این مزاحمت‌ها ممكن است جان خود را از دست دهد با این وجود باعث مرگ او شود. در این حالت قتل عمد است كه قصاص برای آن در نظر گرفته شده است. اما گاهی هم فرد این احساس را نكرده و در نتیجه مزاحمت او، این موضوع پیش‌آمده است كه قتل غیر عمد خواهد بود و مجازات آن سبك تر است. گاهی فرد عمد نداشته  به اصطلاح حقوقی عمل كشنده بوده در اینجا اتهام قتل به فرد قابل ایراد است. بنابراین از اقدامات سبكی مانند قطع تلفن تا مجازات‌هایی مانند یك تا 6 ماه حبس برای مزاحمت تلفنی تا عناوین مجرمانه سنگین‌تری مانند توهین و افترا و حتی مواردی مانند قتل، به افرادی كه مزاحمت تلفنی چه از طریق گویش و چه از طریق پیامك می‌كنند قابل انتساب و  اجرا برای آنان است. اگر مزاحمت هاي تلفني جمع بندي نشود شاهد اتفاقات مثل . قتل؟ از هم پاشيده شدن خانواده ها؟ و چندين مورد ديگري كه  شاهد ان خواهيم شد و لازم نيست تك تك از انها نام ببرم پس بنابر اين از مسئولان شركت مخابرات تقاضا مي شود با هماهنگي مراجع قضائي پيگير اين مسائل باشند با تشكر  نعمتي مدير وبلاگ { متن هاي نوشته شده به رنگ قرمز از طرف مدير وبلاگ ميباشد؟ اگر در اين مورد انتقاد و يا پيشنهاد داريد حتمآ در قسمت نظرات براي ما ارسال كنيد ؟

 از مديران وبلاگ خواهش مي كنم اين متن را در در وبلاگ هاي خود به نمايش بگذارند

 

 




تاریخ: دو شنبه 19 مرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

اعضای بدن نوجوان محمودآبادی به 6 نفر زندگی دوباره بخشید

ساری - ایرنا - اهدای اعضای بدن سید مهدی موسوی نوجوان 12ساله محمودآبادی که به علت برق گرفتگی دچار مرگ مغزی شده بود؛ به 6 بیمار زندگی دوباره بخشید.

 

به گزارش ایرنا ، این نوجوان اوایل مرداد ماه درحالی که با همسالان خود درحال بازی بود با گرفتن پایه تابلو تبلیغاتی یک مغازه، دچار برق گرفتگی شد.
وی بلافاصله به بیمارستان امیرکلا بابل انتقال یافت و 12 روز در آنجا بستری بود که عدم تغییر علایم حیاتی سبب شد خانواده مهدی او را به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران انتقال دادند.
پس از بررسی پزشکان متخصص، مرگ مغزی این نوجوان تایید و با رضایت خانواده اش، اعضای بدن مهدی به بیماران نیازمند اهدا شد و 6 بیمار فرصتی برای زندگی مجدد پیدا کردند.
سید عباس موسوی پدر این نوجوان محمودآبادی گفت: بجز چشم و گوش مهدی، تمام اعضای اصلی بدن او به مرکز تحقیقات و بانک فرآورده های پیوندی ایران جهت پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.ک/1
6097 ** 1095
 

 

 
انتهای پیام /*
 



تاریخ: یک شنبه 18 مرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
معاون فرماندار ورزقان گفت:

عوامل انسانی دلیل آتش‌سوزی‌های در مراتع ورزقان

 
معاون فرماندار ورزقان گفت: علت آتش‌سوزی‌های چند روز اخیر در شهرستان بی‌احتیاطی عوامل انسانی بوده است.

به گزارش آناج، رحیم بلال زاده در گفتگو با آوای ورزقان در خصوص آخرین وضعیت آتش‌سوزی‌ها در مراتع شهرستان ورزقان اظهار داشت: ساعت ۲۳ شب گذشته نیروهای یگان حفاظت، محیط‌زیست، نیروهای امدادی، بسیج و مردم موفق شدند آتش را در هر سه‌نقطه مراتع روستاهای ونستان، آلچه قشلاق  و چيچكلو مهار كنند




تاریخ: پنج شنبه 15 مرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
بمب گذاری در تبریز شایعه است

بمب گذاری در تبریز شایعه است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بمب گذاری در تبریز شایعه است.
 

به گزارش فرهنگ نیوز، سعید شبستری خیابانی در خصوص شایعات ایجاد شده مبنی بر بمب گذاری در بازار بزرگ تبریز اظهار داشت: این بسته ای که شهروندان تبریزی به آن مشکوک شده بودند و ماموران نیروی انتظامی را درجریان گذاشته بودند حاوی مواد سربی برای طلاکاری بوده است.

وی ادامه داد: ماموران نیروی انتظامی و نیروهای خنثی کننده بمب بلافاصله به محل اعزام می شوند و بعد از باز کردن این بسته متوجه محتوای بی خطر آن می شوند.

لازم به ذکر است عصر امروز بسته ای در بازار تبریز یافت شد که رهگذران نسبت به آن مشکوک شدند و بعد از انتشار عکس های این بسته در فضای مجازی، عده ای با عناوینی همچون بمب گذاری داعش در تبریز اقدام به شایعه پراکنی کردند.




تاریخ: شنبه 10 مرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 282
بازدید کل : 38403
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1

با عرض سلام خدمت شما بازديد كننده محترم لطفآ اگر در مورد مطالب نظر داريد. نظر بدهيد ممنون از بازديد شما متشكرم نعمتي