تبريز نيوز1.اخبار سياسي.اقتصادي.اجتماعي.علمي.فرهنگي و تاريخي
منتظر نظر ات و پيشنهادات شما عزيزان هستم
   
  •  
  • کد خبر: 5864 1394/01/27 12:09
دولت باغچه لی:

اردوغان و داود اوغلو علنا با آتش بازی می کنند/ مسئول تمام درگیری ها رئیس جمهور و نخست وزیر هستند/ترکیه گام به گام به سمت پرتگاه می رود

 
رهبر حزب حرکت ملی ترکیه گفت: رجب طیب اردوغان و احمد داوود اغلو با طرح تغییر سیستم حکومتداری در ترکیه علنا با آتش بازی می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل آناج، دولت باغچه لی، رهبر حزب حرکت ملی ترکیه در اسخنرانی به ارزیابی درگیری اخیر نظامیان پ.ک.ک با ارتش ترکیه پرداخته و عنوان نمود: "در ترکیه تهدیدات و ریسک ها به ابعاد ناامید کننده ای رسیده است. ۵۵ روز مانده به ۷ ژوئن ۲۰۱۵ (انتخابات پارلمان ترکیه)، ترکیه در گرداب نا امنی گیر کرده است. مسئول تمام این درگیری ها و شرایط نگران کننده امروز ترکیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، و احمد داوود اغلو نخست وزیر ترکیه هستند که با طرح تغییر سیستم حکومتداری در ترکیه علنا با آتش بازی می کنند".

باغچه لی درگیری اخیر گروهک پ.ک.ک با ارتش ترکیه را ماحصل اظهارات اردوغان  که گفته بود "دیگر مسئله کردها وجود ندارد" و در پی آن تشکیل نشدن هیئت ناظر در روند مذاکرات و اختلاف نظر در داخل هیئت حکومتی در چارچوب روند مذاکرات به اصطلاح صلح ترکیه و قرائت ۱۰ ماده بیانیه مشترک هیئت امرالی – هیئت حکومتی در کاخ "دولما باغچه"، دانست و حزب عدالت و توسعه را به بازی با افکار عمومی محکوم نمود.

وی افزود: علی رغم این که پ.ک.ک بارها اعلام کرده بود خلع سلاح نخواهد شد باز هم حکومت ترکیه بر سر مواضع خود در خصوص روند مذاکرات اصرار می کند. این گونه رفتار حکومت ترکیه در قبال پ.ک.ک باعث شده است تا حزب کارگران کردستان جسارت بیشتری پیدا کنند و این موضوع باعث شده است تا امکانات و قابلیت های پ.ک.ک افزایش پیدا کند. تنها دلیل این موضوع تزلزل هیئت حکومتی در روند مذاکرات و نداشتن عزمی راسخ در این روند است. در شرایطی که رجب اردوغان تمام همّ و غم خود را صرف تغییر سیستم حکومتداری در ترکیه کرده است و تمام اندیشه هایش پیرامون ۴۰۰ نماینده مجلس می گردد؛ ترکیه گام به گام به سمت پرتگاه می رود. مسئول تمام این گونه درگیری ها در ترکیه کاخ نشینان این کشور هستند.

لازم به ذکر است، دولت باغچه لی، رهبر حزب حرکت ملی ترکیه است که یکی از افراطی ترین احزاب ترکیه می باشد. وی از بزرگترین منتقدان دولت اردوغان می باشد و وی را به قدرت طلبی و سعی به تغییر شیوه حکومتداری از لائیک به اسلامی دیکتاتورانه محکوم می نماید.

 

 



تاریخ: پنج شنبه 27 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
زمان انتشار خبر: چهار شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

 

نبش گورهای دسته جمعی در اسپایکر

پس از کشف دومین گور جمعی قربانیان پایگاه اسپایکر، اجساد موجود در آن گور به منظور شناسایی و تحویل به خانواده آن‌ها خارج شد.تاکنون ۱۲۸ جسد از این دو گور جمعی کشف شده که کارشناسان وزارت حقوق بشر معتقدند حداقل حاوی ۱۵۰ تا ۲۰۰ جسد و شاید بیشتر باشد.

نبش گورهای دسته جمعی

نبش گورهای دسته جمعی

نبش گورهای دسته جمعی

نبش گورهای دسته جمعی

نبش گورهای دسته جمعی

نبش گورهای دسته جمعی

نبش گورهای دسته جمعی

نبش گورهای دسته جمعی

نبش گورهای دسته جمعی




تاریخ: چهار شنبه 26 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
تاریخ خبر : دوشنبه 1394.01.17 - 11:27
اعتماد نوشت: وقت خوب خريد مسکن



 

اعتماد/ متن پيش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معني تاييد تمام يا بخشي از آن نيست

اين تنها مديران وزارت امور خارجه نيستند که سخت‌ترين سه ماه عمرشان را پيش رو دارند، فعالان اقتصادي نيز روزهايي دشوار را در پيش دارند خصوصا که مديريت روزهاي پس از تحريم براي بسياري به مراتب سخت‌تر از مديريت روزهاي تحريم خواهد بود.
به گزارش خبرنگار «اعتماد»، ايران در حالي اميدوار است در ماه‌هاي پيش‌رو شر تحريم را از سر اقتصاد ايران کم کند که پيش از اين، مقامات اقتصادي کشور و مردم بيش از سه دهه به زندگي در تحريم خو کرده‌اند. حالا بسياري معتقدند برنامه‌اي هوشمندانه است که مي‌تواند شر تحريم را از سر اقتصاد ايران کم کند و الا تنها لغو تحريم‌ها نمي‌تواند اقتصاد ايران را آن چنان که بايد منتفع کند. صدور بيانيه سوييس در لوزان و اعلام تدوين متن توافقنامه ايران و کشورهاي غربي براي امضا در روز يازدهم تيرماه، بسياري از بازارهاي کشور را در نوعي حالت انتظار و در برخي موارد اضطراب قرار داده است. بورس در شرايطي مي‌تازد که ارز و طلا و سکه خود را سفت گرفته‌اند و اين نشان مي‌دهد پيش‌بيني‌ها درباره ريزش بازارهاي مهم چندان منطقي نيست، هر چند برخي فعالان اقتصادي معتقدند نوعي بلوغ در رفتار اقتصادي بازارها پديدار شده و احتمالا تاثير بيانيه مطبوعاتي صادر شده از سوي ايران و کشورهاي غربي در ١٠ روز آتي خود را نشان خواهد داد.
عسگراولادي در اين خصوص به خبرنگار «اعتماد» گفت: هنوز زود است که درباره تاثير اين تفاهم صحبت کنيم. بگذاريد ١٠ روزي بگذرد، معلوم مي‌شود مسير حرکت به کدام سمت است.
در اين ميان بسياري درباره بازار مسکن مي‌پرسند، بازاري که در رکودي کشدار به سر مي‌برد و برخي بر اين اعتقادند که در ماه‌هاي آتي از زير سايه رکود بيرون خواهد خزيد. آيا بيانيه لوزان مي‌تواند شر رکود را از سر بازار مسکن کم کند؟ اين سوالي است که بسياري با ترديد به آن پاسخ مي‌دهند. برخي مي‌گويند هر چند بازار مسکن نمي‌تواند تاثير مستقيمي از بازار بگيرد اما بهبود وضعيت اقتصادي و افزايش اميد به آينده مي‌تواند بازار مسکن را رونق دهد. اين تاثير غيرمستقيم اما نقشي تعيين‌کننده بر بازار مسکن به جا خواهد گذاشت.
يک مشاور املاک در منطقه شهر تهران در خصوص وضعيت خريد و فروش خانه به خبرنگار «اعتماد» گفت: هنوز بازار مسکن کار رسمي خود را آغاز نکرده است. عموما فروردين ماه کمتر کسي براي اجاره ملک يا خريد اقدام مي‌کند از اين رو ضروري است براي تحليل بازار تا يک ماه آتي صبر کنيم.

مردم در انتظار کاهش قيمت مسکن نباشند
وي گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد در سه ماه پيش‌رو قيمت‌ها تغيير خاصي نکند از اين رو من فکر مي‌کنم تا تيرماه بازار مسکن در نوعي حالت ابهام و انتظار باقي بماند اما در ماه‌هاي بعد از آن امکان رونق بازار وجود دارد.
يکي ديگر از مشاوران املاک در محدوده ميدان وليعصر به خبرنگار ما گفت: نمي‌دانم چه شده که برخي معتقدند بايد خانه ارزان شود. از من مي‌پرسند راست است که خانه ٢٠ درصد ارزان شده است؟ آخر مگر قيمت مسکن دستوري تعيين مي‌شود که ٢٠ درصد پايين بيايد. بالاخره وقتي قيمت تمام شده بالا باشد، بايد قيمت در همان حد و اندازه براي فروش تعيين شود. وي گفت: در دوره‌هايي که اميد مردم به زندگي افزايش مي‌يابد، بازار مسکن هم رونق مي‌گيرد. وي پيش‌بيني کرد بازار خريد و فروش خانه‌هاي کوچکي که قدرت خريدشان بالاست در ماه‌هاي آتي داغ شود و مردم براي حفظ سرمايه‌هاي‌شان تقاضاي‌شان را وارد بازار کنند.
اين فعال بازار مسکن گفت: کساني که در سال‌هاي گذشته نتوانستند واحدهاي ساخته شده و نوسازشان را به قيمت مطلوب‌شان بفروشند شايد در ماه‌هاي آتي بتوانند مشتري درخوري پيدا کنند اما با اين حال بايد توجه داشت که مردم از لحاظ رواني انتظار نوعي گشايش و کاهش قيمت را دارند.
يکي از فعالان بازار مسکن در غرب تهران نيز گفت: فکر مي‌کنم در سال جاري قيمت‌ها اندکي افزايش پيدا کنند از اين رو بهترين زمان براي خريد مسکن، زمان کنوني است و اگر کسي سرمايه دارد بايد از اين موقعيت بهره وي‍ژه‌اي ببرد چرا که با ورود خريداران به بازار، ديگر امکان سرمايه‌گذاري مطلوب از ميان مي‌رود.
او در پاسخ به اين سوال که تعداد مراجعات براي خريد مسکن در روزهاي اخير افزايش يافته است يا خير، گفت: فعلا که ماه بي‌پولي است و اصولا فروردين‌ماه کمتر کسي پول نقد در دست دارد اما همه مي‌پرسند خانه کي ارزان مي‌شود تا بخريم، وقتي مي‌گويم قيمت‌ها خوب است و همين حالا براي خريد اقدام کنيد طوري نگاهم مي‌کند که انگار دروغ مي‌گويم.

حالا وقت خريد است
از سوي ديگر رييس اتحاديه مشاوران املاک معتقد است که بازار مسکن در فصل بهار ظرفيت افزايش قيمت ندارد، بنابراين توصيه ما به مردم اين است که الان بهترين زمان براي خريد است.
حسام عقبايي در پاسخ به اين سوال که تحليل و چشم‌انداز بازار مسکن بعد از تفاهم انجام شده ميان ايران و ١+٥ چيست، گفت: مذاکرات ايران و ١+٥ و تفاهم صورت گرفته (بيانيه لوزان) در حال حاضر تاثيري بر بازار مسکن نخواهد داشت اما آنچه مي‌توان با قاطعيت در مورد آن و در مورد آينده بازار مسکن در سال ٩٤ از آن سخن گفت، اين است که بازار مسکن در سال جاري رونق خواهد گرفت.
وي به فارس گفت: در آبان ماه سال گذشته بيش از ٨١ هزار مورد معامله در سامانه کد رهگيري ثبت شد که اين ميزان در آذرماه به بيش از ٨٩ هزار مورد، در دي ماه به بيش از ١٠٠ هزار معامله و در بهمن ماه به بيش از ١٠٣ هزار فقره افزايش يافت. رييس اتحاديه صنف مشاوران املاک تهران به فارس گفت: اين سير صعودي ايجاد شده در روند معاملات مسکن به طور قطع در سال ٩٤ نيز ادامه خواهد داشت به طوري که تا پايان نيمه اول سال جاري، بازار مسکن به طور کامل از حالت رکود خارج شده و به رونق ايده‌آلي خواهد رسيد. عقبايي اضافه کرد: خروج سازندگان غيرحرفه‌اي از بازار ساخت و ساز به صورت نسبي باعث کاهش عرضه مسکن طي دو سال آينده خواهد شد با اين حال، با ورود بازار مسکن به دوران رونق انتظار مي‌رود دولت حمايت‌هاي لازم را براي ايجاد انگيزه ساخت و توليد بيشتر مسکن در سازندگان به عمل آورد و از اين طريق روند توليد در بازار مسکن را نيز به سمت تعادل هدايت کند



تاریخ: دو شنبه 17 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

محمد اسماعیل سعیدی، عضو مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بین المللی آناج، با بیان اینکه حملات هوایی عربستان به یمن برای حفظ منافع و سرکوب بیداری اسلامی است، اظهار کرد: عربستان تجاوز خود به خاک یمن را با چراغ سبز استکبار جهانی آغاز کرده است که ترکیه نیز از آن حمایت می‌کند، درواقع پادشاه سعودی و رجب طیب اردوغان به دنبال قدرت طلبی هستند.

وی افزود: رژیم آل سعود اگر حملات زمینی را علیه یمن آغاز کند در باتلاقی گرفتار خواهد شد که سرانجام آن رسوایی این کشور متجاوز است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی،با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 5+1 در لوزان سوئیس، بیان کرد: تجاوز عربستان به یمن همراه با آغاز مذاکرات بود که با اهداف خاصی انجام گرفت، درواقع آنان به دنبال کسب امتیاز بیشتر از ایران و حاکمیت بر دیگر کشورهای اعراب هستند، ترکیه و عربستان رقابت زشت و ناکارآمدی برای افزایش قدرت خود در منطقه آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه و عربستان از ابتدا مخالف توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی بودند چراکه این کشورها با وضع تحریم‌های گسترده علیه ایران سود و منافع زیادی داشته‌اند.

سعیدی، اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه را توهین آشکار به ملت ایران دانست و گفت: بهتر است اردوغان ابتدا به خاطر حرف های بی‌منطق و هدف‌دار خود توبه کند و بعد به ایران سفر کند چراکه اگر اردوغان زرنگ بود ابتدا اختلافات داخلی کشور خود را پایان می‌داد و بعدا حرف‌های گنده‌تر از دهانش میزد.

وی ادامه داد: وزارت خارجه ایران همین امروز بایستی با انتشار بیانه‌ای از سفر اردوغان به ایران به علت اظهارات دروغین و حامی تروریسم خواندن کشورمان جلوگیری کند.




تاریخ: جمعه 14 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

به گزارش بازارخبر ،  دو سال قبل داوود دانش جعفری وزیر اسبق اقتصاد اعلام کرده بود حدود 22 میلیارد دلار ارز در اختیار مردم قرار دارد. با این وجود منابع رسمی آماری مانند بانک مرکزی و مرکز آمار ایران این رقم را تایید نکرده اند.

در همین حال طیب نیا وزیرامور اقتصادی و دارایی ، در این مورد  گفت: به صورت دقیق رقمی در مورد میزان دلار و سکه ای که در اختیار مردم است، وجود ندارد. ما نمی دانیم چه اندازه ارز خانگی داریم.
 
وی ادامه داد: آنچه به عنوان میزان ارز و سکه در اختیار مردم اعلام می شود نیز براساس محاسباتی است که افراد مختلف انجام می دهند و به صورت رسمی مورد تایید نیست. وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز تاکنون رقمی در این مورد اعلام نکرده است. محاسبه میزان ارز و سکه در اختیار مردم به سادگی قابل اندازه گیری نیست.   
 
در حال حاضر بازار ارز به دلیل تعطیلات عید فعالیتی ندارد ولی در تحلیلگران اقتصادی اعتقاد دارند پس از اعلام نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای تحولات تازه ای در بازار رخ می دهد. برخی فعالان اقتصادی براین باورند که میزان ارز در اختیار فعالان بخش خصوصی و واردکنندگان در مقابل ارزهای خانگی رقم بالایی نیست. حتی طی روزهای پیش از تعطیلات نوروزی که با کاهش قیمت دلار همراه شده بود، برخی سایت های خبری از احتمال فروش ارز توسط کارخانه های بزرگ برای تامین ریال جهت پرداخت حقوق کارمندانشان خبر می دادند.
 
برخی برآوردهای غیررسمی نشان می داد که پس از کاهش قیمت دلار طی سال 92 حدود 12 میلیارد دلار ارز به صرافی ها بازگشته است. با این وجود چنین ارقامی از سوی نهادهای کارشناسی و رسمی تایید نشده بود.
 
در حال حاضر یکی از نگرانی های نهادهای دولتی کنترل بازار ارز پس از مذاکرات هسته ای است. وزیراقتصاد چندی پیش اعلام کرده بود که برای کنترل وضعیت بازار سرمایه دولت برنامه های مشخصی دارد. اما هنوز در مورد وضعیت بازارهای مالی دیگر اطلاعاتی منتشر نشده است.

 




تاریخ: دو شنبه 10 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

پرونده رقت انگیزی که اشک قاضی را در آورد

 

مردی با تسلیم شکوائیه ای به قاضی شورای حل اختلاف گفت: چندی قبل خانه محقر و مخروبه ای را در چند کیلومتری حاشیه یکی از شهرک های مشهد خریدم اما چون وضعیت مالی مناسبی نداشتم اتاقی را که گوشه حیاط بود اجاره دادم. مدتی از اجاره منزل نگذشته بود که احساس می کردم فرزندان خردسالم دچار افسردگی شده اند. وقتی از سرکار به خانه می آمدم آن ها از من طلب «کباب» می کردند من که توان خرید «گوشت» را نداشتم هر بار با بهانه ای آن ها را دست به سر می کردم تا این که متوجه شدم هر چند روز یک بار از اتاقی که به اجاره واگذار کرده ام «بوی کباب» می آید و همین موضوع باعث شده تا فرزندانم از من تقاضای کباب بکنند.

شاکی این پرونده ادامه داد: دیگر طاقتم طاق شده بود هرچه سعی کردم برای فرزندانم کباب تهیه کنم نشد این در حالی بود که بوی کباب های مستاجرم مرا آزار می داد به همین دلیل از محضر دادگاه می خواهم رای به تخلیه محل اجاره بدهد تا بیش از این خانواده ام در عذاب نباشند.

قاضی باتجربه شورای حل اختلاف که سال هاست به امر قضاوت اشتغال دارد، هنگامی که این ماجرا را تعریف می کرد اشک در چشمانش حلقه زد او گفت: پس از اعلام شکایت صاحبخانه، مستاجر او را احضار کردم و شکایت صاحبخانه را برایش خواندم.

مستاجر که با شنیدن این جملات بغض کرده بود گفت: آقای قاضی! کاملا احساس صاحبخانه را درک می کنم و می دانم او در این مدت چه کشیده است اما من فکر نمی کردم که فرزندان او چنین تقاضایی را از پدرشان داشته باشند.

او ادامه داد: چندی قبل وقتی به همراه خانواده ام از مقابل یک کباب فروشی عبور می کردیم فرزندانم از من تقاضای خرید کباب کردند اما چون پولی برای خرید نداشتم به آن ها قول دادم که برایشان کباب درست می کنم.

این قول باعث شد تا آن ها هر روز که از سر کار برمی گردم شادی کنان خود را در آغوشم بیفکنند به این امید که من برایشان کباب درست کنم. اما من توان خرید گوشت را نداشتم تا این که روزی فکری به ذهنم رسید یک روز که کنار مغازه مرغ فروشی ایستاده بودم مردی چند عدد مرغ خرید و از فروشنده خواست تا مرغ ها را خرد کرده و پوست آن ها را نیز جدا کند.

به همین دلیل به همان مرغ فروشی رفتم و به او گفتم اگر کسی پوست مرغ هایش را نخواست آن ها را به من بدهد. روز بعد از همان مرغ فروشی مقداری پوست مرغ پرچربی گرفتم و آن ها را به سیخ کشیدم. فرزندانم با لذت وصف ناشدنی آن ها را می خوردند و من از دیدن این صحنه لذت می بردم. من برای شاد کردن فرزندانم تصمیم گرفتم هر چند روز یک بار از این کباب ها به آن ها بدهم اما نمی دانستم که ممکن است این کار من موجب آزار صاحبخانه ام شود.

قاضی شورای حل اختلاف در حالی که بغض گلویش را می فشرد ادامه داد: وقتی مستاجر این جملات را بر زبان می راند صاحبخانه هم به آرامی اشک می ریخت تا این که ناگهان از جایش بلند شد و در حالی که مستاجرش را به آغوش می کشید گفت: دیگر نگو! شرمنده ام من از شکایتم گذشتم!

هنوزم هستن آدمایی که ...

   




تاریخ: جمعه 7 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
سقوط هواپیمای مسافربری در فرانسه
سقوط هواپیمای مسافربری در فرانسه
منابع فرانسوی از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شمار سرنشینان این هواپیما 148 نفر به همراه 6 خدمه و نوع آن نیز ایرباس 320 اعلام شده است.
خبرگزاری فرانسه تأکید کرد که این هواپیما در جنوب کوه های آلپ سقوط کرده است.
منابع فرانسوی تأکید کردند که این هواپیما متعلق به شرکت "جرمن وینگز" از شعبه های شرکت لوفتهانزا است که در حال پرواز بین شهرهای بارسلون اسپانیا و دوسلدورف آلمان بود.

مدت کوتاهی پس از اعلام این خبر، وزارت کشور فرانسه تأکید کرد که لاشه این هواپیما در جنوب شرقی این کشور پیدا شده است.




تاریخ: سه شنبه 4 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 294
بازدید کل : 38415
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1

با عرض سلام خدمت شما بازديد كننده محترم لطفآ اگر در مورد مطالب نظر داريد. نظر بدهيد ممنون از بازديد شما متشكرم نعمتي