تبريز نيوز1.اخبار سياسي.اقتصادي.اجتماعي.علمي.فرهنگي و تاريخي
منتظر نظر ات و پيشنهادات شما عزيزان هستم

امام جمعه تبریز: صنایع آلوده کننده باید به بیرون از شهرها منتقل شوند

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه تبریز یکی از شهرهای آلوده کشور است ،گفت: صنایع و واحدهای آلوده کننده صنعتی باید به بیرون و دور ازحاشیه شهرها منتقل شود .

 

آیت الله محسن مجتهد شبستری روز شنبه در دیدار فعالان ،مدیران و کارکنان اداره کل حفاظت از محیط زیست استان با وی به مناسبت هفته محیط زیست ،همچنین بر سرعت بخشی اجرای طرح های احیا دریاچه ارومیه تاکید کرد و افزود : مشکلات دریاچه ارومیه به خصوص در استان های آذربایجان شرقی ،غربی و استان های مجاور به معضل بزرگی تبدیل شده که باید در سال های پیش ،پیش بینی های لازم انجام می شد تا در حال حاضر شاهد این مشکل بزرگ نباشیم .

وی همچنین با بیان اینکه دین اسلام به حفظ محیط زیست تاکید دارد ،گفت : قرن ها، پیش از آنکه مجامع بین المللی در خصوص حفاظت از محیط زیست بیانیه داده یا سازمانی را تشکیل دهند ،قرآن و پیامبر اسلام سفارش هایی بر حفاظت از آب ،خاک،هوا و زمین داشته است .

امام جمعه تبریز افزود : اسلام بر حفظ جنگل ها ، افزایش فضای سبز، درختکاری و کاشت درخت تاکید دارد .

آیت الله مجتهد شبستری گفت : نظافت، بهداشت و حفاظت از محیط زیست همواره مورد اهمیت بوده است .

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این دیدار در خصوص تلاش برای کاهش آلودگی هوای تبریز گفت : از امسال 100 درصد نیروگاه های تبریز گاز سوز شده اند ولی به علت کاهش سهمیه 50 درصدی سهمیه گاز آنها ،در حدود 20 روز گذشته مجبور به استفاده از سوخت مازوت شده اند .

حمید قاسمی افزود : چالش دریاچه ارومیه،آلودگی هوای تبریز،ریزگردها،عدم تعادل دام در مراتع ،تصرفات در مناطق تحت مدیریت محیط زیست و پسماندها از جمله عمده مشکلات زیست محیطی در آذربایجان شرقی است .

7223/518
 

 

 
انتهای پیام /*
 



تاریخ: یک شنبه 17 خرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی

وضعیت هشداری و ناسالم هوای تبریز برای دومین روز متوالی


نصرنیوز: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی از وضعیت ناسالم هوای کلانشهر تبریز برای دومین روز متوالی خبر داد.

 

به گزارش نصرنیوز به نقل از ایسنا ، حمید قاسمی در خصوص وضعیت هوای تبریز اظهار کرد: آخرین آمار استخراج شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در تبریز، نشان می‌دهد که شاخص آلودگی هوا در زمان حاضر نسبت به ذرات معلق 2.5 میکرون در 159 پی. اس. آی است.

وی افزود: این آلودگی به‌علت نفوذ پدیده‌ی گرد و غبار و فرامنطقه‌ای است و شاخص آلودگی هوا اگر زیر 100 پی. اس. آی باشد، سالم، بین 100 و 200 ناسالم، بین 200 و 300 وضعیت اضطرار و 300 به بالا وضعیت بحرانی بشمار می‌رود.

قاسمی خاطرنشان کرد: توصیه ما برای کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی، این است که برای جلوگیری از آسیب‌های جدی، از حضور در فضاهای باز خودداری کرده و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی از مردم خواست تا برای کاهش بار آلودگی، از سفرهای درون شهری با خودروهای شخصی و تک سرنشین خودداری کنند.

انتهای پیام/

 




تاریخ: شنبه 9 خرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

آسياب روستاي بالوجه

روستاي بالوجه 94روستاي بالوجه روستاي بالوجهآبشار بالوجه مسافر كوچولوي بالوجهروستاي بالوجه در شهرستان ورزقان  درجنگلهاي حسن اوو از سمت شرق به طرف كليبر و از سمت غرب به طرف جلفا و مرند منتسل مي شود و اين روستا به دليل واقع شدن بسياري از جنگلهاي نا حيه سر سبز حسن اوو طبيعت بسيار زيبا و از اب هواي بسيار خوبي قرار گرفته و اين منطقه . منطقه معدن خيز بوده و انواع عناصر قيمتي و با ارزش در اين ديار يافت شده و كشف خواهد گرديد.و از نظر سوق ا لجيشي و اقتصادي مهمترين و غني ترين منطقه در كشور محسوب مي شود. شرايط اب هوايي منطقه ميانگين حداكثر درجه در تابستان 33 درجه سانتيگراد و در زمستان ميانگين 10- درجه سانتيگراد ثبت شده است. و اكثر روزهاي بهار و تابستان اين منطقه مه الود است. به علت جنگلي بودن اين روستا اب هواي بسيار تميزي دارد كه در فصل بهار و تابستان مسافران بسياري براي خود جذب ميكند و اكثر مسافران از تبريز و حتي از شهرستان ها از جمله تهران اصفهان وكرج به اين منطقه مسافرت مي كنند. روستاي بالوجه از استان اذربايجان شرقي 150 كيلو متر و از ورزقان به سمت معدن مس سونگون 30 كيلو متر و از معدن مس سونگون 20 كيلو متر به سمت چپ راه خاكي دارد كه بعداز گذشتن از روستاي خو ينارود و اغجه قعله به منطقه هفت چشمه بالوجه مي رسد. كه در پائين سمت چپ هفت چشمه روستاي بالوجه قرار گرفته كه هر گردشگر را به خود جذب مي كند و از سمت راست هفت چشمه روستاي اجاق كندي نيز با طبيعت بسيار زيبا به چشم  می خورد {تبریز نیوز 1}
 




تاریخ: چهار شنبه 6 خرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 اگر گروه داعش بخواهد به قبور امامان توهین کنند و یا به ایران کوچک ترین تعرضی کند پس از کسب اجازه از ولی امر مسلمین کربلایی دگربه پا خواهیم کرد و همراه با سربازان امام زمان (عج) نمازظهر را در بقیع خواهیم خواند.
 
کدخبر : 18270
تاریخ مخابره :    ۱۳۹۴/۳/۳ - ۲۱:۲۷
سردار قاسم سلیمانی:
آقای اوباما! هیچ غلطی در عراق نکردید /جز ایران کسی با داعش نمی‌جنگد
هشدارنیوز - فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: آقای اوباما! فاصله پایگاه‌های شما ‌با الرمادی چند کیلومتر است؛ چطور می‌شود کشتار در یک کشور صورت گیرد، شما به بهانه حمایت از آن ملت در آن کشور استقرار پیدا کنید اما هیچ غلطی نکنید؟ این اسمش چیست؟
 

 

هشدارنیوز - سردار سرلشکر قاسم سلیمانی عصر امروز در گردهمایی بزرگ جانبازان و رزمندگان استان کرمان اظهار داشت: ‌اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس یک نبرد استثنایی بود و از استثنایی‌ترین صحنه‌های دفاع مقدس ‌محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: عملیات بیت‌المقدس به همین دلیل با ویژگی‌هایی که داشت به عنوان روز ملی در بین اهالی جنگ نامگذاری شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران عنوان کرد: این عملیات محور اصلی پیروزی ایران و محور اصلی شکست دشمنان محسوب می‌شود.

سلیمانی از استاندار کرمان به عنوان شهید زنده نام برد و بیان داشت: رزم‌حسینی در حالی امروز در مسند استانداری کرمان قرار دارد که دیروز یکی از فرماندهان عملیات بیت‌المقدس بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره حمله داعش به عراق گفت: آقای اوباما فاصله پایگاه‌های شما ‌با رمادی چند کیلومتر است و چه طور می‌شود کشتار در یک کشور صورت گیرد، شما به بهانه حمایت از آن ملت در آن کشور استقرار پیدا کنید، اما هیچ غلطی نکنید، این اسمش چیست.

وی بیان داشت: آیا این چیزی به غیر از شریک بودن در توطئه و ضلعی از توطئه است و این به غیر از این است که هیچ اراده‌ای برای مقابله با آن وجود ندارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با طرح این سئوال که اقتصاد داعش از کجا تامین می‌شود، گفت: از چاه‌های نفت کرکوک از چاه‌های نفت سوریه، اما به کجا صادر می‌شود، زیرا با تانکر و 20 لیتری که صادر نمی‌شود، بلکه نفت‌کش‌ها می‌برند و هزاران نفت‌کش آن را حمل می‌کنند.

سلیمانی تاکید کرد: این نفت‌ها را کجا می‌برند از زیر زمین یا از روی زمین و از طریق کشورهای موجود در اتحاد بین‌المللی، آیا برای مقابله با داعش است.

وی اضافه کرد: این توطئه خطرناکی ‌علیه جهان اسلام است و والله اگر کسی در تشخیص آن شک کند، باید به فکر و عقل خودش شک کند.

سلیمانی ادامه داد: منافع ملی یعنی محفوظ نگه داشتن یک ملت از یک کشتار وحشیانه و نظام جمهوری اسلامی به مقابله با پدیده خطرناک داعش توجه کرده است.

وی تصریح کرد: امروز به شکل حقیقی و راستین به غیر از جمهوری اسلامی کسی در تقابل با داعش قرار ندارد، مگر ملت‌هایی که در کنار جمهوری اسلامی ایران و یا مورد حمایت کشور ما هستند.

این فرمانده ارشد نظامی عنوان کرد: به عنوان یک انسان نمی‌توانیم ملت‌های اطراف خود را دچار چنین بلای سهمگینی مانند داعش ببینیم و دلیل دینی و منافع ملی هم برای ما مهم است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه منافع ملی ما در سودجویی نیست و از عراق چیزی نمی‌خواهیم و نیازی به خاک و نفت عراق نداریم، بیان داشت: وقتی می‌گوییم منافع ملی یعنی مصونیت‌بخشی به ملت خود و ملت‌ اساس مسئله و در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هم همین است.

منبع : مشرق




تاریخ: سه شنبه 5 خرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 17
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 261
بازدید کل : 38669
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1

با عرض سلام خدمت شما بازديد كننده محترم لطفآ اگر در مورد مطالب نظر داريد. نظر بدهيد ممنون از بازديد شما متشكرم نعمتي