تبريز نيوز1.اخبار سياسي.اقتصادي.اجتماعي.علمي.فرهنگي و تاريخي
منتظر نظر ات و پيشنهادات شما عزيزان هستم

تاریخ : پنجشنبه بیست و دوم آبان 1393     |     کد : 15181
 
 
آتش سوزی پاساژ قیام تبریز با تلاش آتش نشانان مهار شد
 
 
شهریارنیوز: حضور بموقع و تلاش مضاعف آتش نشانان مانع از بروز یک حادثه عظیم آتش سوزی در پاساژ قیام تبریز گردید
 

به گزارش شهریار به نقل از سازمان آتش نشانی تبریز، حوالی ساعت ۱:۱۶ بامداد روز پنجشنبه 22 آبانماه مرکز پیام سازمان آتش نشانی حادثه حریق در پاساژ قیام واقع در میدان شهدا روبروی بانک ملی را اعلام نمود.

 در سریعترین زمان ممکن گروه حریق ایستگاه یک در محل حاضر و به جهت ابعاد وسیع آتش سوزی تقاضای نیروی کمکی نمود که با هماهنگی افسر نگهبان وقت گروههای حریق ایستگاههای ۱۱ بازار٬ ۱۰ باغ فجر٬ ۶ شتربان و ایستگاه ۳ ستارخان نیز به محل اعزام شدند.

به دلیل اینکه اقلام موجود در صنوف پاساژ مذکور  را مواد سریع الاشتعال از قبیل پرده های توری و مواد اولیه مورد استفاده در صنعت کیف و کفش از جمله چسب٬ پستها و چرم تشکیل میداد ابعاد آتش سوزی میتوانست گسترده تر و غیر قابل مهار شود.

 در این میان حضور به موقع و تلاش مضاعف بیش از ۴۰ آتش نشان در نیمه شب گذشته حریق را در سریعترین زمان ممکن تحت کنترل خود درآورده و مانع از بروز حادثه عظیم آتش سوزی و سرایت حریق به سایر مغازه های اطراف شدند

در نهایت پس از قریب سه ساعت و نیم تلاش ٬ آتش سوزی پاساژ قیام توسط آتش نشانان تلاشگر به طور کامل اطفا گردید.

 در این آتش سوزی بزرگ ۵ مغازه به طور کامل دچار حریق شده و بر ۱۸ مغازه مجاور خساراتی وارد آمده است علت آتش سوزی توسط کارشناسان علت یابی سازمان در دست بررسی است .
 




تاریخ: پنج شنبه 22 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
اوای ورزقان به نقل از ایرنا- فرماندار شهرستان ورزقان گفت: عمر دستگاه های سنگین برف روبی این شهرستان بیش از 30 سال و فرسوده هستند.

علی وفادار روز یک شنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان افزود: پراکندگی و کوهستانی بودن روستاهای این شهرستان باعث شده در زمان بارش برف و یخبندان کمبود دستگاه های برف روبی مشهود باشد.

وی گفت: با وجود تلاش راهداران هفته ها جاده های دسترسی تعدادی از روستاهای این شهرستان مسدود می ماند.

وفادار یکی از دغدغه های زمان بارش برف و کولاک را وجود 20 روستای جنگل نشین در این شهرستان اعلام کرد و افزود: برای استفاده اهالی این روستاها بیش از دو میلیون و 500 هزار لیتر نفت سفید توزیع شده است.

فرماندار ورزقان با اشاره به اینکه 80 درصد جمعیت شهرستان در 150 روستا ساکن و به کار تولید و اشتغال مشغول هستند، گفت: سالانه 6 ماه برف و کولاک و یخبندان داریم که افزایش تعداد دستگاه های برف روبی را ضروری می کند.

وی افزود: 800 کیلومتر در این شهرستان جاده تعریف شده وجود دارد که فقط 150 کیلومتر از آن بین شهری و مابقی روستایی است.

فرماندار ورزقان همچنین گفت: بارش برف چند هفته پیش بیش از 115 میلیارد ریال به محصولات کشاورزی و باغی شهرستان خسارت وارد کرده است.




تاریخ: دو شنبه 19 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

گسل تبریز حتی از گسل شمال تهران و گسل های البرز و زاگرس و سایر گسل های ایران خطرناک تر بوده و در صورت رخ دادن زلزله در تبریز، شهر با تکان مواجه می شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، همیشه حرف از گسل که می شود پایتخت و گسل های مثلثی شکل آن از ذهنمان گذر می کند اما نکته ای که تا به حال به آن پرداخته نشده و شاید در مورد آن حرفی زده نشده گسل تبریز است که از گسل شمال تهران و گسل های البرز و زاگرس و سایر گسل های ایران خطرناک تر بوده و در صورت رخ دادن زلزله در تبریز، شهر با تکان های شدیدتری مواجه می شود، اما بدتر از همه این است که شمال و شرق این کلانشهر که بر روی گسل واقع شده است، دچار لغزش شده و در نتیجه گسیختگی به وجود می آید و در واقع این سامانه از مرند (دامنه شمالی میشو داغی تا بستـان آباد با راستای شمال باختری - جنوب خاوری) امتداد دارد.

حالا نکته اینجاست که گسل تبریز از شمال این شهر عبور کرده و شهرک هاى مختلفى را در معرض خطر قرار داده است، همچنین بخش اعظمى از حدود هزار حاشیه نشین شهرستان تبریز در قسمتى از کمربند شمالى شهر اسکان یافته اند که ساختمان هاى آنها به هیچ وجه در مقابل حتی کوچکترین تکان ها نیز مقاوم نیست.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال غرب کشور نیز در همین رابطه در گفت وگو با فارس می گوید: گسل تبریز بخشی از یک سامانه گسلی در امتداد لغزشی بزرگ است که در شمال باختری ایران و شرق ترکیه جای دارد.

احمد نیرومند ادامه می دهد: این گسل با طولی نزدیک به 150 کیلومتر در شمال غرب و جنوب شرق از جنوب مرند آغاز شده و با عبور از حاشیه شمالی شهر تبریز تا نزدیکی بستان آباد امتداد دارد.

وی اعتقاد دارد: گسل تبریز بطور کلی در راستای شمال باختری – جنوب خاوری امتداد دارد با این حال نقشه برداری دقیق آن در واحدهای سنگی پوشش رسوبی نشانگر سامانه ای شکل یافته از تکه هایی با امتدادهای مشخص و مجزا بوده و شیب گسل نیز در قسمت های مختلف گسل متفاوت است.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال غرب کشور همچنین با اشاره به زلزله سال گذشته 6.2 ریشتری ورزقان و اهر می افزاید: در زلزله ورزقان جابه جایی عمودی 30 سانتی متری است و جابه جایی 90 سانتی متری روی خط گسل نیز اتفاق افتاده است اما طبق مطالعات انجام شده روی گسل تبریز جابه جایی یک متری عمودی و 3 تا 4 متری افقی روی خط گسل اتفاق افتاده است.

اما آنچه تبریز را در مقوله زلزله از دیگر شهرها متمایز می کند و خرابی ها و ویران های زیادی را در صورت وقوع زلزله احتمالی بر جای می گذارد، وجود گسل طولی است که از غرب تا شرق استان کشیده شده و متاسفانه انبوه سازان و بساز و بفروش ها بدون توجه به این گسل و حوادث ناشی از فعال شدن آن اقدام به ادامه ساخت و ساز می کنند که متاسفانه در سال های اخیر ساخت و ساز در دره ها و پستی و بلندی هایی که جزو خطرناکترین مناطق تبریز هستند رو به افزایش است.

آیین نامه 2800 درباره طراحی ساختمان ها در برابر زلزله که ساخت و ساز در حریم 500 متری گسل ها را ممنوع اعلام کرده است اما متاسفانه با توجه به اصول و قوانین نیز، عملا تحقیقات سازمان زمین شناسی ضمانت اجرایی ندارد.




تاریخ: دو شنبه 19 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
طبق اعلام مدیریت بحران استان؛
حل مشکل آب رسانی به تبریز تا ظهر امروز
طی روز گذشته با بالا آمدن سطح کدورت آب در تبریز و عدم امکان تصفیه روز گذشته برخی نقاط با ارتفاع تبریز با مشکل بی آبی مواجه بودند و در اکثر نقاط شهر نیز ساکنین با فشار کم آب روز خود را شب کردند.
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام: 09b.jpg
مشاهده: 31
حجم: 21.4 کیلو بایت

به گزارش تبریز بیدار ، با توجه به گفته های خلیل ساعی ساعت هشت شب روز گذشته کدورت آب به سطح طبیعی رسیده و پس از تصفیه توسط خط لوله زرینه رود به شهر تبریز انتقال داده شده است.

 
مدیرکل بحران استان افزود: اگر با همان غلظت آب عمل تصفیه انجام میگرفت قطعا به دلیل خرابی دستگاه های تصفیه آب مردم تبریز باید به مدت یک ماه بدون آب زندگی می کردند.
 
وی همچنین از پایان هواگیری خطوط آب شهر خبر داد و افزود: همکاران عزیز در اداره آب و فاضلاب شهر تبریز از اولین ساعات انتقال آب به شهر تبریز اقدام به هواگیری خطوط لوله آب شهر کردند و امیدواریم تا ظهر امروز هواگیری مناطقی همچون “ارم” که در ارتفاع بالا قرار دارند نیز انجام پذیرد.
 
گفتنی است طبق آمار دریافتی از اداره کل آب منطقه ای مقدار بارندگی در مدت مشابه با سال گذشته پنج برابر شده است.



تاریخ: پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 207
بازدید کل : 38615
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1

با عرض سلام خدمت شما بازديد كننده محترم لطفآ اگر در مورد مطالب نظر داريد. نظر بدهيد ممنون از بازديد شما متشكرم نعمتي