تبريز نيوز1.اخبار سياسي.اقتصادي.اجتماعي.علمي.فرهنگي و تاريخي
منتظر نظر ات و پيشنهادات شما عزيزان هستم
خبرگزاری فارس: نخستین موزه فوتبال ایران در تبریز افتتاح می‌شود
به ابتکار شهرداری منطقه 6 تبریز
نخستین موزه فوتبال ایران در تبریز افتتاح می‌شود

به همت و ابتکار شهرداری منطقه 6 تبریز اولین موزه فوتبال تبریز در تالار پارک رضوان این منطقه افتتاح می شود.

 
  •  
     

 

فرهاد روشنی شهردار منطقه 6 شهرداری کلانشهر تبریز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار داشت: نخستین موزه فوتبال کشور در شهر اولین‌ها چهارم دی‌ماه سال‌جاری در تالار پارک رضوان واقع در شهرک امام تبریز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: این موزه در نوع خود در منطقه منحصر به فرد بوده و پیش از این تنها در کشور ژاپن شاهد افتتاح موزه فوتبال بوده‌ایم.

روشنی با اشاره به اینکه توپ، اسناد ورزشی، عکس، بلیت، پیراهن و لباس ورزشی فوتبالیست‌های نامی آذربایجان از جمله لوازم ورزشی و فوتبالی در این موزه است، افزود: از این میان می‌توان به وسایل صدقیانی، از بنیانگذاران فوتبال در ایران که اهل تبریز بود، اشاره کرد.

شهردار منطقه 6 تبریز گفت: ایده ایجاد موزه فوتبال توسط آقای نیکنام بوده و پیشنهاد کردم که این موزه به همت شهرداری تبریز تشکیل شود و بعد از موافقت شهردار تبریز و هماهنگی کارشناس موزه سازمان میراث فرهنگی، تالار رضوان برای این موزه در نظر گرفته شد و این مکان می‌تواند پنج برابر ظرفیت فعلی جهت موزه فوتبال تبریز افزایش یابد.

روشنی در ادامه به اقدامات شهرداری تبریز برای راه‌اندازی موزه ورزش آذربایجان نیز اشاره کرد و گفت: مدرسه مموریال که نخستین مدرسه فوتبال ایران است و ثبت تاریخی نیز شده، بهترین مکان برای موزه ورزش آذربایجان است که پیشنهاد آن داده شده است و با توجه به اینکه این مدرسه در محدوده مرکزی کلانشهر تبریز قرار دارد و با سایر موزه‌های تبریز در یک مسیر است، امیدواریم در آینده شاهد افتتاح موزه ورزش آذربایجان باشیم تا افتخاری دیگر بر شهر اولین‌ها افزوده شود.

انتهای پیام/60002/گ20

 




تاریخ: یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

نام نویسی برای بهره مندی از برق خورشیدی در تهران آغاز شد

تهران-ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران از آغاز کار نام نویسی از شهروندان برای بهرگیری از تجهیزات تولید برق خورشیدی به میزان یک کیلووات برای نصب بر بام ها و بهره مندی از تسهیلات آن در استان خبر داد.

 

سید 'علی بربند ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرناگفت: شهروندانی که تمایل دارند تجهیزات تولید برق از انرژی خورشیدی را بر بام منازل خود نصب کرده و از مزایای آن بهره مند شوند به ادارات برق در سطح استان تهران مراجعه و نام نویسی کنند.

وی مزایای استفاده از این تجهیزات را کاهش بهای برق مصرفی، بهره مندی از 50 درصد تسهیلات اختصاصی وزارت نیرو به این منظور و فروش اضافه مصرف به شبکه سراسری عنوان کرد و افزود: شرکت توزیع برق استان تهران آماده ثبت نام از متقاضیان است.

بربند از تصویب تسهیلات مربوط به این پروژه در مجلس شورای اسلامی خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز می توانند با بهره مندی از تسهیلات ویژه برای ورود تجهیزات مورد نیاز و بومی سازی آن اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران افزود: بهره برداری از تجهیزات تولید برق از انرژی خورشیدی سبد انرژی کشور را به سمت کاهش سوخت های فسیلی سوق خواهد داد و مصارف انرژی های فسیلی را در جایگاهی اقتصادی تر ممکن خواهد ساخت.

وی گفت: اگر بتوانیم پنج درصد از مصرف انرژی کشور را که معادل چهار هزار تا پنج هزار مگاوات است به سمت انرژی خورشیدی سوق دهیم وابستگی کشور به انرژی های فسیلی را به شدت کاهش خواهیم داد.

بربند تاکید کرد: شهروندان با بهره مندی از تجهیزات تولید برق از انرژی خورشیدی دیگر نیازی به خرید انشعاب برق نداشته ضمن آنکه وزارت نیرو مازاد تولید آنان را به قیمت خوب خریداری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران افزود: نصب این تجهیزات بربام ساختمان ها حجم زیادی را اشغال نخواهد کرد لذا بهتراست انبوه سازان به این سمت بروند.

بنا به اظهار وی متقاضیان برای استفاده از این تجهیزات می توانند به اداره مرکزی برق استان تهران واقع در میدان شهدا مراجعه کنند.

تهرام/9977/1348/538

 

 
انتهای پیام /*
 



تاریخ: یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

بارش برف راه ارتباطی 205 روستای آذربایجان شرقی را مسدود کرد

تبریز - ایرنا - سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از مسدود شدن راه 205 روستا در استان به دلیل بارش برف خبر داد.

 

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این اداره کل، حسین حسن زاده گفت: بارش برف همراه با کولاک شدید که از دوشنبه شب در محورهای استان شروع شده راه های ارتباطی این تعداد روستا را مسدود کرده است.

وی افزود: راه ارتباطی 20 روستا در بستان آباد، 30 روستا در سراب، 10روستا در هشترود، 50 روستا در چاراویماق، 10 روستا در ورزقان، 60 روستا در هریس و 25 روستا در کلیبر در اثر بارش های شب گذشته مسدود شده است.

وی گفت: تمام ماشین آلات راهداری ادارات راه و شهرسازی شهرستان های بستان آباد، سراب، هشترود، چاراویماق، ورزقان، هریس و کلیبر برای مسیرگشایی محورهای مسدود شده بسیج و درصورت مساعدبودن هوا تا آخر وقت امروز این مسیرها بازگشایی می شود.

به گفته حسن زاده هم اکنون تمام راه های اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

7233/587

 

 
انتهای پیام /*
 



تاریخ: چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

عنوان : ارائه تسهیلات تولید برق خورشیدی توسط برق تبریز
تاريخ :
 ۱۳۹۳/۰۹/۰۸ 
ساعت : ۱۲:۱۱:۲۷

 

به گزارش روابط عمومی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اعلام این خبر افزود: این تسهیلات ویژه با هدف ترویج و توسعه استفاده از انرژی های پاک به مشترکین برق تبریز از سوی وزارت نیرو ارائه می شود.

افشین روشن میلانی تصریح کرد: میزان تسهیلات ارائه شده حداکثر 50 درصد هزینه وسیستم تخصیص یافته تاسقف  یک کیلو وات برای هر مشترک خواهد بود.

وی پایان مهلت ثبت نام جهت دریافت این تسهیلات را 30 آذرماه اعلام کرد و افزود: مشترکین می توانند از طریق مراجعه به سایت اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق تبریز از مدارک و شرایط مورد نیاز دریافت این سیستم ها مطلع شوند.

وی تاکید کرد: ثبت نام فقط از طریق دفاتر پیشخوان منتخب امکان پذیر خواهد بود که لیست این دفاتر نیز در سایت شرکت موجود می باشد و متقاضیان محترم از مراجعه به امورهای بهره برداری خودداری فرمایند.

میلانی با اشاره به لزوم وجود تمامی شرایط ذکر شده در فراخوان برای متقاضیان افزود: پس از كنترل مدارك ، طي هماهنگي تلفني با مشترك متقاضي، از محل بازديد بعمل آمده و ضمن تطبيق مدارك با محل موردتقاضا ، در صورت حائز شرايط بودن، تاييد محل انجام مي گيرد .

وی ابراز امیدواری کرد: سوق دادن مردم به سمت استفاده از انرژی خورشیدی می تواند باعث صرفه جویی فراوانی در هزینه های کلان تولید انرژی برق و نوید بخش طبیعتی پاک در آینده باشد.





تاریخ: سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
منابع خبری گزارش داده‌ بودند که شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه احتمال دارد وزیر امور خارجه ایران برای مشورت، به تهران بازگردد.
وزیر امور خارجه کشورمان در سخنانی گفت: بحث های مهمی انجام شده ولی پیشنهاد قابل توجهی نبود که به تهران ببرم.

پیش از این منابع خبری گزارش داده‌ بودند که شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه احتمال دارد وزیر امور خارجه ایران برای مشورت، به تهران بازگردد.

خبرنگار شبکه‌ بی‌بی‌سی در توئیتر به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که دیدارهای امروز  ظریف، مشخص می‌کند که آیا لازم است وی سفری به تهران داشته باشد یا نه. وزیر امور خارجه امروز با همتایان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی خود دیدار می‌کند.

بر اساس گزارش فارس، برخی دیگر از خبرنگاران هم گزارش داده‌ بودند که احتمال دارد این دیدار یک روزه باشد و وزیر خارجه پس از آن بار دیگر به محل مذاکرات هسته‌ای بازگردد. هنوز این خبر از سوی هیچ‌یک از مقامات ایرانی تائید نشده است.

با این وجود، چند ساعت بعد از انتشار این اخبار، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده گفت: ما از مسقط تاکنون طرح‌های مختلف داده‌ایم. هنوز این ایده‌ها به مرحله‌ای نرسیده که وزیر خارجه را به تهران ببرد و لذا ظریف به تهران نمی‌رود و مذاکرات ادامه می یابد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده که جان کری امروز برای انجام رایزنی‌ها با همتایان اروپایی به پاریس بازمی‌گردد و هنوز مشخص نیست که آیا کری هم همچنان در وین خواهد ماند یا به پاریس می‌رود.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 در حالی از روز سه‌شنبه از شهر وین اتریش آغاز شده که طرفین برای رسیدن به توافق، تنها تا روز سوم آذر زمان دارند. سال گذشته در ادوار پایانی مذاکراتی که به توافق موقت منجر شد هم شایعات مشابهی منتشر شده بود.
 



تاریخ: شنبه 1 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: آمار طلاق مردان ۵۰ سال و بالاتر در ۶ ماه گذشته سال ۹۳ بالغ بر ۷ هزار و ۷۲ مورد و زنان ۳ هزار و ۴۹۶ مورد است.
علی اکبر محزون مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بیان داشت: آمار طلاق بین گروه سنی ۵۰ سال و بالاتر در ۶ ماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
 
وی تصریح کرد: از طلاق‌هایی که در سن ۵۰ سال و بالاتر در ۶ ماه گذشته سال ۹۳ اتفاق افتاد تعداد ۷ هزار و ۷۲ مورد آن مربوط به مردان و ۳ هزار و ۴۹۶ مورد آن مربوط به زنان است که از تعداد کل این رقم استان تهران با ۱۹۷۰ مورد بیشترین واقعه طلاق و استان خراسان جنوبی با ۳۵ مورد کمترین واقعه طلاق را به خود اختصاص داده است.
 
وی به آمار طلاق گروه سنی ۵۰ سال و بالاتر در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: تعداد ۶ هزار و ۱۸۵ مورد از طلاق‌های به وقوع پیوسته در سال ۹۲ مربوط به مردان و ۲ هزار و ۹۹۳ مورد آن مربوط به زنان بوده که از این تعداد استان تهران بیشترین آمار و کهکیلویه و بویراحمد کمترین آمار در بین مردان بوده و همچنین استان تهران بیشترین آمار و استان ایلام کمترین آمار طلاق در بین زنان بوده است.
 
محزون در پایان به کل آمار ثبت شده طلاق در ۶ ماه گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: در مجموع در ۶ ماه ابتدای سال ۹۳ تعداد ۷۶ هزار و ۲۰۲ مورد واقعه طلاق به ثبت رسیده است.
 



تاریخ: شنبه 1 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 263
بازدید کل : 38671
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1

با عرض سلام خدمت شما بازديد كننده محترم لطفآ اگر در مورد مطالب نظر داريد. نظر بدهيد ممنون از بازديد شما متشكرم نعمتي