تبريز نيوز1.اخبار سياسي.اقتصادي.اجتماعي.علمي.فرهنگي و تاريخي
منتظر نظر ات و پيشنهادات شما عزيزان هستم
کد خبر: ۴۸۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۵ - 18 March 2015
 
 
سخنگوی اورژانس کشور از افزایش مجروحان چهارشنبه سوری امسال به 407 تن و نیز مرگ 3 تن در خوادث این شب خبر داد.

 
مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین آمار مصدومان و کشته شدگان حوادث چهارشنبه سوری در کشور، اعلام کرد: تا صبح امروز 407 تن در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند.

 
وی با بیان این‌که متأسفانه 3 تن نیز در پی این حوادث جان خود را از دست داده‌اند، گفت: یکی از این حوادث مربوط به نوجوان 14 ساله‌ای در تهران بوده، دیگری نیز جوان 17‌ ساله‌ای در ورامین و سومی نیز مربوط به جوانی 18 ساله در کرج بوده است . متاسفانه دو جان باخته 17 و 18 ساله در پی انفجار مواد محترقه در دستشان جان خود را از دست دادند.

 
سخنگوی اورژانس کشور در خصوص وضعیت مصدومان نیز اظهار کرد: از میان 407 مصدومی که تا این لحظه به ما گزارش شده است 35 نفر زن بودند.

 
به گفته خالی، چهار تن از حادثه دیدگان در ICU هستند که یک تن از آنها در گنبد و 3 تن دیگر در تهران مورد مداوا قرار گرفته‌اند.

22 مورد قطع عضو و مورد تخلیه چشم

 
خالدی با بیان این‌که در حوادث این شب 22 مورد قطع عضو داشته ایم، اظهار کرد: دو مورد نیز تخلیه چشم در شهرستان‌های گنبد و کرج گزارش شده است.

 
خالدی با اشاره به شهرهای دارای بیشترین حوادث در چهارشنبه سوری امسال،‌ گفت: تهران و پس از آن شیراز شهرهایی هستند که برابر گزارش‌های واصله به ما بیشترین حوادث چهارشنبه سوری را به خود اختصاص داده‌اند.

 
سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه آمار فعلی قطعی نیست و امکان افزایش آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: هنوز برخی از مراکز درمانی کوچک آمار خود را به مراکز اورژانس ارائه نداده‌اند از این‌رو احتمال افزایش این آمار وجود دارد.



تاریخ: چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

۸ مصدوم بر اثر انفجار مواد محترقه دست ساز در ارومیه


بر اثر انفجار مواد محترقه در ارومیه ۸ نفر روانه بیمارستان شدند .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ارومیه گفت : در این حادثه که ساعت ۳ و ۷ دقیقه بامداد امروز در منطقه البرز ارومیه رخ داد بر اثر انفجار مواد محترقه دست ساز یک ساختمان سه طبقه بطور کامل تخریب شد و ۸ نفر زخمی و به بیمارستانهای امام رضا و عارفیان ارومیه منتقل شدند .

آقای شاد قوشچی تصریح کرد : شدت این انفجار به حدی بود که به ساختمانهای همجوار تا شعاع ۳۰ متری هم خساراتی وارد شده است و علاوه بر این ۳ دستگاه خودرو هم خسارت دیدند.

وی با بیان اینکه ۳ نفر از مصدومان از ساکنان ساختمان منفجر شده و بقیه از همسایگان هستد افزود : حال مصدومان ساختمان اصلی وخیم گزارش شده است .

 

پدر مادر عزيز : به نظر شما مقصر اصلي مصدوم شدن فرزندان شما چه كساني هستند؟ درست حدس زديد خود شما . اگر مراقب فرزند خود باشيد شاهد اتفاقات مثل كور شدن مثل قط شدن دست مثل سوختگي و يا مثل فوت شدن فرزندتان نخواهيد شد.   چون مقصر اصلي خود شما هستيد؟ به اين دليل شما خودتان آغازگر اين ماجرا هستيد . اولين كسي كه براي اين اتفاقات كبريت روشن مي كند خود شما هستيد؟ نعمتي مدير وبلاگ تبريز نيوز 1




تاریخ: سه شنبه 26 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
کد خبر: 45689
تاریخ انتشار : 10:47:36 // 23-12-1393
 
روزنامه ایران ورزشی مدعی شد که اموال باشگاه تراکتورسازی تبریز توقیف شده است.

به گزارش تبریز بیدار ، به نقل از روزنامه ایران ورزشی با اینکه تراکتورسازی این روزها از نظر فنی در شرایط مطلوبی به سر می‌برد و برای رسیدن به قهرمانی با مدعیان دیگر رقابت می‌کند اما مشکلات مالی در این باشگاه همچنان حرف اول را می‌زنند! در این بین اعتصاب نکردن بازیکنان و مصاحبه‌های خالی از اعتراض آنها هم به هیچ عنوان دلیلی بر مساعد بودن شرایط مالی این باشگاه نیست. از وقتی رسول خطیبی هم رفته دیگر کسی نیست که هر از گاهی از مشکلات تراکتور بگوید تا همه بدانند این تیم با چه مسائلی رو در رو است!

 

وقتی تراکتورسازی بازی با پرسپولیس را برد و همه در شوق این پیروزی بودند، هیچکس از اتفاقاتی که در پس این شادی‌ها برای باشگاه تراکتور رخ می‌داد، مطلع نشد. خبرهایی که زمان شمارش درآمد حاصل از بلیت‌فروشی بازی رخ داد و برای تراکتورسازان خبر از روی دیگر سکه می‌دهد.

 

اینطور که از تبریز خبر می‌رسد، بعد از بازی با پرسپولیس زمانی‌ که بلیت‌فروش‌های بازی سرگرم شمارش پول‌ها و بلیت‌های بازی بودند، مأموران قضایی با حضور در اتاق‌های شمارش پول‌ها، کلیه مبالغ که از فروش بلیت‌‌ها حاصل شده بود را بلوکه کردند.

 

این اتفاق اما نتیجه یکی از چک‌هایی است که دو سال پیش باشگاه تراکتورسازی بابت جذب اسپانسر خود به یک بازاریاب پورسانت داده بود! این بازاریاب به باشگاه تراکتورسازی کمک کرده بود تا با یک شرکت عمرانی قراردادی امضا کنند و این شرکت را به‌عنوان اسپانسر انتخاب کنند.

 

بازاریاب مورد نظر اما به‌عنوان پورسانت از باشگاه چکی دریافت می‌کند که تا امروز این چک وصول نشده است. به دنبال همین موضوع، این بازاریاب چک باشگاه تراکتورسازی را برگشت زده و نامه توقیف اموال این باشگاه را در دست داشته که براساس همان نامه توقیف اموال برای بلوکه کردن درآمد حاصل از بلیت فروشی بازی با پرسپولیس دست به کار شده است.

واقعیت این است که این شرکت عمرانی که اسپانسر تراکتورسازی شده بود قرار بود دو سال پیش 4 مغازه از پروژه در دست ساخت خود را به جای پول به باشگاه تراکتورسازی بدهد تا این باشگاه هزینه‌های خود را از این طریق پرداخت کند. طبیعتاً هزینه مربوط به بازاریاب مربوطه هم از همین راه قابل پرداخت می‌شد اما از آنجا که پروژه عمرانی فوق راکد مانده، به ناچار باشگاه هم قادر به پرداخت پول بازاریاب نشده و اتفاقات به گونه‌ای پیش رفته که امروز شاهد صدور نامه توقیف اموال باشگاه تراکتورسازی باشیم.

باشگاه تراکتورسازی البته بلافاصله بعد از این اتفاق برای حل مشکل به وجود آمده، دست به کار شده تا هر چه زودتر تکلیف پول‌های بلوکه شده و نامه توقیف‌ اموال را مشخص کند. ضمن اینکه در باشگاه قرار بر این شده که تا زمان نامشخص بودن پیگیری‌های باشگاه کسی اجازه صحبت کردن درباره این مشکل را ندارد. در واقع باشگاه تراکتورسازی تصمیم دارد، زمانی این موضوع را رسانه‌ای کند که موفق به حل مشکل نشده باشد! به همین دلیل هم وقتی با شهریاری، مدیر رسانه‌ای باشگاه تماس می‌گیریم از ارائه هر توضیحی در این رابطه خودداری می‌کند و البته تکذیبی هم در کار نیست!

 

به هر حال باید دید در مقطع حساس کنونی که باشگاه تراکتورسازی برای قهرمانی تلاش می‌کند، آیا با تلاش‌های تراکتورسازی این مشکل به وجود آمده، زودتر ختم به خیر می‌شود یا به حاشیه‌ای اساسی برای باشگاه تراکتور تبدیل خواهد شد؟!

 

 

مطالب مرتبط:

 

صدور نامه توقیف اموال باشگاه تراکتورسازی




تاریخ: شنبه 23 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

افزایش طلاق در سنین پایین دکتر مصطفی فروتن روانشناس و محقق علوم رفتاری بسیاری از مشاوران و روانشناسان، بهترین سن ازدواج را برای دختران ۲۳ تا ۲۶ سال و با میانگین ۲۴ سال می‌دانند. به سخن دیگر وقتی دخترخانمی این سن را می‌گذراند، آمادگی و پختگی لازم برای انتخاب همسر را پیدا می‌کند. همچنین برای […]

افزایش طلاق در سنین پایین
 

دکتر مصطفی فروتن
روانشناس و محقق علوم رفتاری

بسیاری از مشاوران و روانشناسان، بهترین سن ازدواج را برای دختران ۲۳ تا ۲۶ سال و با میانگین ۲۴ سال می‌دانند. به سخن دیگر وقتی دخترخانمی این سن را می‌گذراند، آمادگی و پختگی لازم برای انتخاب همسر را پیدا می‌کند.
همچنین برای پسران سن ازدواج حدود ۲۵ تا ۳۰ سال و با میانگین ۲۷ سال را ذکر می‌کنند. در پسران هم شبیه دختران این سنین زمانی است که معیارها پخته‌تر شده و فرد از خامی سنین نوجوانی خارج شده و می‌تواند تصمیم درستی را اتخاذ کند.
این درحالی است که ازدواج سن نمی‌شناسد، هر زمان که دختر و پسر به آن پختگی و توانایی جسمی و ذهنی برسند می‌توانند با یکدیگر ازدواج کنند.
درحقیقت زمانی که فرد توانست به منطق لازم برسد و راه را از بیراه تشخیص دهد آن زمان فرصت مناسبی برای ازدواج او است.
زمانی که فردی رشد فکری لازم جهت انتخاب همسر را نیافته است، نمی‌تواند اقدام به ازدواج کند.
چه بسا قدرت تشخیص مصلحت در ازدواج با فرد مورد نظر را ندارد چرا که رشد فکری پس از بلوغ جسمانی رو به تکامل می‌رود.
پس از بحران‌های بلوغ، فرد استعدادها، توانایی‌ها و امکانات محیطی خود را بهتر می‌شناسد و نسبت به شخصیت خود بیشتر آگاهی می‌یابد.
در نتیجه تصمیماتش بیشتر از عقل نشأت می‌گیرد تا احساساتش.
در کنار این، رشد عاطفی و احساسی از شرایط لازم برای ازدواج است و دارای محاسن و مزایای زیادی است.
رشد عاطفی از مهمترین عوامل موفقیت در زندگی زناشویی است.
فرد برخوردار از رشد عاطفی، مهار احساسات منفی و مثبت خود را در دست دارد. او در ابراز خشم و ترس، گریه و شادی و محبت در محدوده مورد قبول جامعه عمل می‌کند، نه همانند یک کودک.
رشد عاطفی نیز مانند رشد عقلی به سن تقویمی نیست، بلکه به میزان یادگیری، تجارب فرد و از همه مهمتر تعامل عاطفی کودک با والدین و دیگر بزرگسالان آموخته می‌شود. با این حال باید دید دختران و پسران در دوران دبیرستان به این رشد می‌رسند یا خیر؟
با این حال این‌گونه تفکر درباره ازدواج پیامدها و فوایدی دارد. مهمترین فواید این گونه ازدواج‌ها تولید نسل و ازدیاد جمعیت است.
همچنین با افزایش ازدواج در سن پایین شاهد کاهش جرایم اجتماعی خواهیم بود اما این نوع ازدواج احتمالاً پیامدهایش مخرب‌تر و بیشتر است.
مهمترین موضوع سردرگمی خانواده‌ها برای ازدواج جوانان یا نوجوانان‌شان است که نمی‌دانند چه زمانی جوان یا نوجوان‌شان را راهی خانه بخت کنند.
علاوه بر آن مشاجرات زوجین در سنین پایین زندگی زناشویی بسیار زیاد است چرا که بدون آگاهی و توانمندی وارد زندگی زناشویی شده اند و می‌خواهند برای هر موضوعی آزمون و خطا کنند. . همچنین در ازدواج سنین پایین جامعه درگیر سونامی طلاق می‌شود.




تاریخ: دو شنبه 18 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

 در آذربایجان شرقی خسارتی نداشت

 تبریز - ایرنا -  مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: زلزله 3.5 ریشتری ورزقان در 85 کیلومتری تبریز در این استان خسارتی به همراه نداشت.    

به گزارش  وابسته به مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت 22 و 39 دقیقه و 35 ثانیه دوشنبه شب در عرض شمالی 38.459 درجه و طول شرقی 46.515 درجه در حوالی ورزقان به وقوع پیوست.
خلیل ساعی در گفت و گو با ایرنا افزود: دوشنبه شب  در مدت یک ساعت پنج زلزله را تجربه کردند که آخرین و بزرگترین آن ها پنج درجه در مقیاس امواج درونی زمین ' ریشتر ' بود.
وی اعلام کرد: کوچکترین زلزله ثبت شده در این ساعات 1.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ثبت شده و ارزیابی ها نشان می دهد این زلزله ها هیچگونه خسارت جانی و مالی به همراه نداشته است.
به گزارش ایرنا، ورزقان یکی از شهرستان های 21 گانه استان آذربایجان شرقی است که از دوبخش مرکزی و خاروانا تشکیل شده است.
این شهرستان 48 هزار و 112 نفر جمعیت دارد که چهار هزار و 88 نفر آن در مرکز شهرستان ساکن هستند و از نظر موقعیت جغرافیایی از سمت شرق به شهرستان اهر، از سمت غرب به شهرستان های مرند و شبستر، از سمت شمال به شهرستان های کلیبر و جلفا و از سمت جنوب به شهرستان تبریز محدود شده است.
شهرستان ورزقان 21 مرداد ماه سال 1391 یکی از سه شهرستان آسیب دیده آذربایجان شرقی از دو زلزله 6.3 و 6.4 درجه ای در مقیاس امواج درونی زمین بود.
این زمین لرزه ها در 10 کیلومتری ورزقان و 17 کیلومتری اهر اتفاق افتاد و به زمین  لرزه های اهر، هریس و ورزقان معروف شد.


 




تاریخ: سه شنبه 12 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
هشدار پلیس فتا؛
گم شدن فلش زن جوان فاجعه آفرید
حسین خانی: گم شدن فلش مموری عکس‌های خصوصی یک زن جوان وی را به دردسر انداخت.
به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل ازایران،در حالی که یک‌سال از گم شدن فلش مموری این زن می‌گذشت او از طریق یکی از دوستانش در جریان وجود چند شبکه اجتماعی در فضای مجازی قرار گرفت که با نام و تصاویر وی طراحی شده بود.


این زن که از دیدن چنین اتفاقاتی بشدت شوک‌زده شده بود در مراجعه به مأموران پلیس فتا با ارائه شکایتی گفت: مدتی پیش یک از دوستانم ادعا کرد یک شبکه اجتماعی در فضای مجازی به نام و با عکس‌های خصوصی من راه‌اندازی و ادعاهای سیاهی مطرح شده و آبرویم در خطر است.


با توجه به این ادعاها مأموران فتای مازندران تجسس در این باره را آغاز کرده و در مدت کوتاهی رد عامل راه‌اندازی شبکه اجتماعی را به دست آوردند.


سرهنگ رستمی رئیس پلیس فتای مازندران درباره نحوه دستگیری متهم گفت: با شناسایی متهم، مأموران و کارآگاهان با هماهنگی قضایی وی را در یک عملیات هماهنگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.


در تحقیقات فنی و پلیسی مجرم با اقرار به جرم خود گفت: حدود یک سال پیش در مسیر راه فلش مموری پیدا کردم که حاوی تصاویر خصوصی یک زن بود و مدتی بعد با ساخت صفحه‌ای با تصاویر خصوصی زن جوان و نسبت دادن این صفحه به وی با وعده مختلف به کاربران از آنها شارژ تلفن همراه و پول دریافت می‌کردم.


سرهنگ رستمی ادامه داد: با بررسی مأموران پلیس فتا در فضای مجازی و اعتراف متهم پرونده، مشخص شد وی علاوه بر ساخت صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام در kik و Facebook نیز با مشخصات زن جوان اقدام به ساخت چنین صفحه‌ای با هدف کلاهبرداری از کاربران کرده بود و توانست از افراد شارژ تلفن همراه با وعده‌های شیطانی دریافت کند.

 

2019 ضمن عرض سلام خدمت همه خانواذه هاي محترم كشورمان ايران عزيز: اگر بخواهيم در خصوص اين حوادث و جريان هاي بسيار خطر ناك كه حتي بعضا قتل اتفاق مي افتد بايد خودمان مراقب چنين حوادث هاي مختلف باشيم . به عنوان مثال در عروسي دو جوان كه بعداز سال ها ميخواهند زندگي مشترك خود را آغاز كنندو همه را براي عروسي خودشان دعوت ميكنند. بعضآ در اين عروسي ها بخصوص در مجلس زنان بعداز گذشت چند دقيقه مي بينيم خانوم ها بدون اجازه صاحب مجلس كه اصلا دوست ندارند از مجلس آنها فيلم يا عكس برداري بشه شروع ميكنند براي فيلم گرفتن يا عكس گرفتن . آيا از عوابق كاري كه انجام مي دهيد اطلاع داريد كه در آينده با اين كار زشت شما چه اتفاقي خواهد افتاد . اگر يك روزي اين موبايل به دست ديگران و بخصوص جوانان نادان بيافتد و بخواهد از اين فيلم يا  عكس ها سوء استفاده بكند و  بخواهد آبروي آنها را به خطر بياندازد چه اتفاقي خواهد افتادشايد در اين جريان قتل هم رخ بدهد؟ پس لطفا با آبروي خانواده ها بازي نكنيد و شريك جرم نشويد. توصعه من به همه خانواده هاي محترم اين است عكس يا فيلم خانوادگي خودتان را در حافظه موبايل و يا در مموري داخل موبايل نگه نداريد متشكرم نويسنده آخر مطلب به رنگ قرمز نعمتي مدير وبلاگ تبريز نيوز 1

 




تاریخ: شنبه 9 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
عزت الله خانمحمدی گفت:
سقوط مرگبار بالگرد نیروی هوایی ارتش با سه سرنشین
فرماندار شهرستان شمیرانات از سقوط یک فروند بالگرد در منطقه دربند خبر داد و گفت: در این حادثه سه نفر کشته شدند.
 

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، عزت الله خانمحمدی در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه این بالگرد متعلق به نیروی هوایی ارتش بوده است افزود: ظاهرا بدی هوا علت سقوط این بالگرد بود.

وی گفت: این حادثه در کنار امامزاده ابراهیم در روستای پس قلعه دربند اتفاق افتاده است.

 

خانمحمدی تاکید کرد: نیروهای هلال احمر و اورژانس در محل حاضر هستند.

فرماندار شمیرانات افزود: دلایل بیشتر حادثه در دست بررسی است.

 

اعزام ۳ تیم امدادی به محل حادثه

رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات گفت: احتمالا بالگرد سقوط کرده متعلق به ارتش است.
حسن فراهانی رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات در گفت گو با تسنیم اظهار داشت: ظاهرا بالگرد متعلق به ارتش بوده و تا الان 3 گروه امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی هم اکنون به محل حادثه رسیده اند ادامه داد: احتمالا 3 سرنشین این بالگرد کشته شدند.

فراهانی گفت: این بالگرد کاملا منهدم و متلاشی شده است.

 

2007




تاریخ: شنبه 9 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

حمله ی انتحاری به خودرو سفارت ترکیه در نزدیکی سفارت ایران در کابل: صبح امروز روی داد

 
حمله ی انتحاری به خودرو سفارت ترکیه در نزدیکی سفارت ایران در کابل: صبح امروز روی داد
 

شفقنا - گزارش ها حاکی از وقوع حمله انتحاری به یک خودرو سفارت ترکیه در کابل  و در نزدیکی سفارت ایران است..

به گزارش شفقنا، یک خودرو سفارت ترکیه هدف حمله انتحاری طالبان قرار گرفت و  حداقل یک شهروند مجروح شد.

از آنجا که این انفجار در نزدیگی سفارت ایران روی داد بسیاری از رسانه ها در گزارش های اولیه اعلام داشتند که سفارت ایران هدف این عملیات تروریستی بو ده است. از جمله الجزیره که ابتدا خبر از حمله انتحاری به سفرات ایران داده بود بعدا خبر خود را تصحیح کرد.

هنوز منابع رسمی در این باره گزراشی نداده اند و باید برای روشن شدن ابعاد این رخداد و هدف اصلی از این حمله منتظر گزارش های رسمی بود.

این خبر در حال تکمیل شدن است




تاریخ: پنج شنبه 7 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
قطار جشنواره شعر فجر به ایستگاه تبریز رسید
 
نهمین جشنواره بین المللی شعر فجر پس از برگزاری سه محفل بین المللی در باکو، کابل و بصره و کنج محفل داخلی به ایستگاه تبریز رسید.
 
 
تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 18847
 
به گزارش اهراب نیوز، این محفل عصر روز چهارشنبه ۶ اسفند به دبیری صالح سجادی در خانه هنرتبریز برگزار خواهد شد.

ناصر فیض، اسماعیل امینی، میرزا حسین کریمی مراغه ای، ودود دوستی، حمید واحدی ، علی کریمی، ابوالفضل پاشا، آفاق شوهانی ، حامد ابراهیم پور، امید صباغ نو ، وحید ضیایی ، وحید طلعت و قادر دلاور نژاد شاعرانی هستند که در این محفل شعر خوانی می کنند .

این برنامه با همیاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و معاونت فرهنگی شهرداری تبریز برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است از ۲۱ بهمن ماه محافل شعر خوانی در کشور و خارج از کشور برگزار شد و تا کنون شاعران زیادی به شعر خوانی پرداخته اند .

علاقمندان برای شرکت در این محفل ادبی می توانند چهارشنبه ۶ اسفند ساعت ۱۵:۳۰ به نشانی تبریز، باغ گلستان، خانه هنر تبریز مراجعه فرمایند.



تاریخ: سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

کشته شدن یک سرباز ترکیه در خاک سوریه

 

به گزارش پایگاه خبری داعش دات آی آر:

یک سرباز ارتش ترکیه به هنگام عملیات خارج‌سازی نیروهای گارد مقبره “سلیمان شاه” در حلب سوریه، کشته شد.

 

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز یک سرباز ارتش ترکیه به هنگام خارج کردن گارد حفاظتی مقبره «سلیمان شاه» در خاک سوریه کشته شده است.
بنا بر این گزارش، ارتش ترکیه شنبه‌شب، عملیات نظامی در خاک سوریه اجرا و هدف آن را خارج کردن سربازان خود اعلام کرد که ماموریت حفاظت از مقبره شاه سلیمان در حلب سوریه را داشتند.
طبق گزارش وبگاه شبکه خبری اسکای‌نیوز، دسته‌ای از تانک‌های ارتش ترکیه از طریق شهر «عین‌العرب» (کوبانی) که تحت کنترل کردهای سوریه است پس از هماهنگی با نیروهای پیشمرگه، وارد خاک سوریه شدند. اما این شبکه اعلام نکرد که سرباز ترکیه‌ای چگونه کشته شده است.
در عین حال، یک مقام بلندپایه در ترکیه خبر مرگ سرباز ارتش ترکیه را تأیید کرد. این مقام ترک که هویت وی فاش نشد، به خبرگزاری رویترز گفت: ارتش ترکیه عملیات داخل خاک سوریه برای خارج‌کردن سربازان خود که مشغول محافظت از مقبره بودند، کامل کرد اما یک سرباز در یک حادثه به هنگام اجرای مأموریت کشته شد.
این مقام ترک درباره این حادثه توضیح نداد. پیش از وی نیز دو مسئول بلندپایه ترک در گفت‌وگو با رویترز، از آغاز عملیات ترکیه در خاک سوریه خبر داده بودند.
آرامگاه سلیمان شاه کجاست؟
آرامگاه سلیمان شاه در شمال شهر حلب در شمال غربی سوریه واقع شده‌ است. این آرامگاه با وجودی که در خاک سوریه است، ولی بر اساس پیمان‌نامه‌هایی که پس از سقوط امپراتوری عثمانی (میان ترکیه وقت و فرانسه) وضع شد، گفته می‌شود بخشی از قلمروی ترکیه در خاک سوریه محسوب می‌شود.
همیشه و به طور مرتب ۴۰ سرباز ارتش ترکیه که به طور منظم تغییر می‌کنند، وظیفه حفاظت از این آرامگاه را بر عهده دارند.

 بنای قدیمی آرامگاه

بنای قدیمی آرامگاه

در این آرامگاه، سلیمان شاه پدر ارطغرل غازی و پدربزرگ عثمان غازی بنیانگذار سلسله عثمانی دفن است. این آرامگاه پس از سقوط امپراتوری عثمانی اشغال و طی قرارداد آنکارا و قرداد لوزان این منطقه جزیی جدانشدنی از خاک ترکیه اعلام شد.
در سال ۱۹۳۸ ساختمانی بزرگ در آن منطقه بنا شد و ژاندارمری ترکیه در محل مستقر می‌شود و ارتش ترکیه مسئول حفاظت از آرامگاه را بر عهده می‌گیرد. در سال ۱۹۷۳ دولت سوریه با ساخت سد بر روی دریاچه اسد موجب زیر آب رفتن آرامگاه و روستاهای اطراف گردید. دولت سوریه با هماهنگی با ترکیه قبل از بهره‌برداری ساختمان ژاندارمری و آرامگاه و همچنین روستای کاراکوزک را به محلی امن منتقل کردند.

 



تاریخ: یک شنبه 3 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
یک نماینده پارلمان ترکیه اعلام کرد: 50 هزار تروریست خارجی طی چهار سال گذشته در راستای سیاست خصمانه دولت این کشور علیه سوریه جذب و مقیم ترکیه شدند.
کد خبر: ۴۷۷۲۵۸۰۲ اسفند ۱۳۹۳تاریخ انتشار: - ۱۲:۲۳
-
 
 
یک نماینده پارلمان ترکیه اعلام کرد: 50 هزار تروریست خارجی طی چهار سال گذشته در راستای سیاست خصمانه دولت این کشور علیه سوریه جذب و مقیم ترکیه شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'یورت' ، خانم 'شفق پایو' نماینده حزب مخالف جمهوریخواه خلق در مجلس ترکیه با عنوان این مطلب از دولت ترکیه سووال کرد: این افراد که اغلب چچنی و لیبیایی هستند پس از اینکه شماری از آنان از منطقه کوبانی (عین العرب) در خاک سوریه رانده شدند در کدام شهر ترکیه اقامت می کنند.

وی که در مجلس ترکیه سخن می گفت ، اضافه کرد: شمار کثیری از این تروریستها عضو گروه تروریستی داعش هستند ، هزینه های آنان را چه کسی می پردازد و چه تضمینی وجود دارد که این افراد تهدیدی برای امنیت ترکیه نخواهند شد.

این نماینده مجلس هم چنین مدعی شد، گروهی ازعناصر داعش پس از شکست اخیر در کوبانی با اطلاع سازمان اطلاعات و ارتش ترکیه سلاح های سنگین و مهمات خود را به ترکیه منتقل کردند.

'شفق پایو' با انتقاد از حمایتهای حزب حاکم عدالت و توسعه از گروه تروریستی داعش مدعی شد بخشی از اعتبارات دولت ترکیه برای پناه دادن به آوارگان سوری در اختیار تروریست های داعش قرار گرفته است.

یکی از مقامات ترکیه پیش از این از درمان بیش از 5 هزار ترروریست که با دولت بشار اسد می جنگند، در بیمارستانهای این کشور خبر داده بود.

ترکیه اخیرا توافقنامه آموزش تروریست های سوری را در خاک این کشور با آمریکا امضا کرد.
 



تاریخ: شنبه 2 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

پیش‌بینی بازار مسکن در نیمه اول سال آینده

» سرویس: اقتصادي - راه و ساختمان

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران درباره پیش‌بینی خود از بازار مسکن در سال جدید اظهار کرد: در شش ماه ابتدای سال 1394 روال به همین شکل خواهد بود و تا زمانی که در زمینه‌ی سیاست‌گذاری‌های بالادستی اتفاق جدیدی نیفتد روند بازار تغییری نخواهد کرد.

 

محمد مهدی مافی، دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اولویت‌های بخش مسکن در سال 1394 اظهار کرد:یکی از مهم‌ترین اقداماتی که از سوی وزارت راه‌ و شهرسازی باید انجام شود پرداختن به بخش‌های زیست محیطی ساخت‌وسازها است.

وی با بیان این‌که مسائل مربوط به شهرسازی و ساختمان‌سازی قابل پیگیری است، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر مبانی اولیه در این موارد در کشور پایه‌گذاری نشده است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران تاکید کرد: متاسفانه به سمتی پیش می رویم ‌که شهرهای ما از محیط زندگی دور می شوند و قابلیت شهرها در کشور نمی‌تواند گسترش زیادی داشته باشند و باید تا جایی گسترش وجود داشته باشد که آسایش و آرامش برای زندگی در آن ها وجود داشته باشد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران با تاکید بر این‌که مهم‌ترین اولویت بخش مسکن در سال 1394 مسائل زیست محیطی است، افزود: اتفاقاتی که در شهرهای جنوبی کشور افتاده مسائلی است که باید از سوی وزارت راه‌ و شهرسازی هم به آنها توجه شود، چرا که متاسفانه در این زمینه آگاهی‌های کمی وجود دارد.

وی خاطر‌ نشان کرد: هنوز برنامه‌های مشخصی در این زمینه در نظر نگرفته شده تا حداقل آسایش زیست محیطی در شهرها فراهم شود.

مافی با اشاره به این‌که مسائل زیادی در این حوزه از جمله کیفیت ساخت‌وساز، نحوه‌ی مدیریت، ضوابط و مقررات و همچنین نظارت و اجرا وجود دارد تصریح کرد: طرح‌هایی از قبیل افزایش وام خرید مسکن و لیزینگ مسکن بحث‌هایی است که می‌تواند نقدینگی را دراین بازارتجدید کنند که این امر خود یک گام به پیش در این حوزه است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران با بیان این‌که با رونق ساخت روند تولید تقویت می‌شود، گفت: بدین ترتیب با افزایش میزان عرضه می‌توان قیمت‌ها را به تعادل نزدیک کرد.

وی با اشاره به این‌که باید در شیوه‌های ساخت‌وساز بازنگری‌های عمده‌ای صورت گیرد تا بتوانیم از مصالح مناسب‌تر استفاده کنیم، گفت: بدین ترتیب فاصله بین متقاضی و کالای تولید شده کمتر می‌شود و متقاضیان می‌توانند آسان‌تر اقدام به خرید کنند.

 

 

انتهای پیام

 




تاریخ: شنبه 2 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 282
بازدید کل : 38403
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1

با عرض سلام خدمت شما بازديد كننده محترم لطفآ اگر در مورد مطالب نظر داريد. نظر بدهيد ممنون از بازديد شما متشكرم نعمتي