تبريز نيوز1.اخبار سياسي.اقتصادي.اجتماعي.علمي.فرهنگي و تاريخي
منتظر نظر ات و پيشنهادات شما عزيزان هستم
سرویس: اقتصادی ، تاریخ: ۲۹/بهمن/۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷ ، شناسه خبر: ۶۵۸۰۲۵

 
عضو شورای عالی کار در گفت‌وگو با تسنیم: دستمزد 94

پایه سنوات روزانه ۱۰۰۰ تومان شد؛ کارگران صورت‌جلسه را امضا نکردند

خبرگزاری تسنیم: در جلسه دیروز شورای عالی کار پایه سنوات روزانه کارگران از ۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت ولی نمایندگان کارگران در شورا این صورت‌جلسه را امضا نکردند.

 

محمدرضا بقاییان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه بررسی افزایش پایه سنوات و بن خواروبار دستور جلسه دیروز شورای عالی کار بود، گفت: در این نشست کارفرمایان تأکید کردند که قید شود این افزایش در راستای ماده 41 قانون کار است که نمایندگان کارگران نپذیرفتند چرا که افزایش پایه سنوات به‌نوعی کمک به سبد معیشت خانوار کارگری است و ربطی به ماده 41 قانون کار ندارد.

 وی ادامه داد: پس از گذاشتن این شرط و شروط کارگران نپذیرفتند که صورت‌جلسه را امضا کنند و این موضوع تنها به امضای کارفرمایان رسید. مقرر شد پایه سنوات برای گروه یک شغلی از 500 تومان به 1000 تومان و برای گروه 20 روزانه 1560 تومان یعنی از 1060 تومان به 1560 تومان در سال آینده برسد.

 عضو شورای عالی کار تأکید کرد: این مصوبه از ابتدای سال 94 عملیاتی خواهد شد. در جلسه بعدی شورا درباره افزایش بن نقدی کارگران تصمیم گیری خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه در جلسه بعدی شورای عالی کار وزرای کار و صنعت و اقتصاد به‌عنوان نماینده دولت حاضر خواهند شد، گفت: مصوبات جلسه قبلی شورا افزایش حق مسکن کارگران از 20هزار تومان به 40هزار تومان بود.

 انتهای پیام/*




تاریخ: چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
 
 

کد خبر: ۵۱۳۵۴۵۹تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

حکم فردی که به اتهام محاربه از طریق سرقت مسلحانه و همچنین قتل راننده تاکسی به اعدام محکوم شده بود صبح امروز در شیراز اجرا شد.
مرد بی رحم به دار مجازات آویخته شدبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، دادستان عمومی و انقلاب شیراز با اعلام این خبرگفت: این مجرم به نام «م- ر- پ» در سال ۸۹ پس از اقدام به سرقت مسلحانه یک دستگاه تاکسی اقدام به قتل فجیع راننده کرده بود که پس از دستگیری در شیراز در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی شیراز محاکمه و به اتهام محاربه از طریق شرکت در سرقت مسلحانه و قتل به حد الهی اعدام محکوم شد.
 
طهماسب یزدانیان با اشاره به اینکه اقدام به قتل این مجرم با قساوت و بیرحمی صورت گرفته، بیان کرد: حکم این معدوم پس از صدور در شعبه دوم دادگاه انقلاب شیراز در شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور تائید و با تنفیذ معاون اول قوه قضائیه و طی مراحل قانونی به اجرا درآمد
 
دادستان شیراز با تأکید بر این که تأمین امنیت عمومی مردم اولویت دستگاه قضایی است، افزود: در راستای حفظ امنیت مردم برخورد قاطع و قانونی در دستور کار دادسرای عمومی و انقلاب شیراز قرار دارد.
 
این مقام قضایی ضمن هشدار به افرادی که موجب برهم زدن نظم و امنیت جامعه می شوند، تأکید کرد: اجرای سریع وقاطع احکام الهی در خصوص این افراد در دستور کار قرار دارد.
 
از نکات قابل توجه در خصوص اجرای حکم الهی این مجرم ابراز رضایت و تشکر جمع کثیری از مردم شیراز بود که با سر دادن تکیبر از اقدام قاطع دستگاه قضایی تشکر کردند.

انتهای پیام/



تاریخ: سه شنبه 28 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه

 
: کارگران2

۷۰درصد کارگران زیرخط فقر هستند

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه ۷۰درصد کارگران زیرخط فقر هستند گفت:۱۹۹۷۴ نفر سال گذشته در اثرحوادث ناشی از کارجان خود را باختند که این مسئله ناشی از خستگی مداوم در چند شیفت کاری به دلیل دستمزد نامناسب است.

 

رحمت الله پور موسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره حفظ قدرت خرید فعلی کارگران گفت: دغدغه اصلی کارگران تأمین معیشت روزمره آنهاست. در حال حاضر بسیاری از کارگران توان خرید کالاهای معمول برای زندگی را ندارند و بعضاً‌ بسیاری از کالاها برای آنها کالای لوکس تلقی می شود.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشوربا بیان اینکه کمتر کارگری است که بدون دغدغه و شغل دوم بتواند امرار معاش کند. عمده هزینه کارگران بهداشت و بحث مسکن آنهاست که بیش از 50 درصد حقوق را به خود اختصاص می‌دهد.

پورموسی با اشاره به اینکه دولت موافق افزایش قدرت خرید کارگران است اظهار کرد:هر ساله حقوق کارگران و کارمندان در یک راستا و تقریباً شبیه هم افزایش یافته است. اما با توجه به اینکه قدرت خرید کارگران حدود 73 درصد افت داشته است، انتظار این است که امسال حقوق کارگران با توجه به تبصره دوم ماده 41 قانون کار تعیین شود.

به گفته‌ی پور موسی واقعیت های زندگی کارگران چیزی نیست که از سوی مسئولان بیان می شود. مسئولان تورم را 14 درصد یا 17درصد اعلام می‌کنند اما آنچه در زندگی کارگران واقعیت دارد مشکلاتی فراتر از این میزان است.

 وی با تأکید بر اینکه کارگران به دنبال میزان مشخصی در افزایش دستمزد نیستند گفت: از نمایندگان کارفرمایان تقاضا داریم حداقل معیشت خانوار 4نفره کارگری را برای دستمزد 94 لحاظ کنند.دستمزد کارگران باید با توجه به افزایش قیمت ها در سال آینده تعیین شود.

 دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه بیش از 70 درصد از کارگران زیر خط فقر هستند افزود:کمبود دستمزد کارگران تبعات نامطلوبی برای جامعه دارد. 1994 نفر سال گذشته در اثر حوادث ناشی از کار جان باختند. اگر بخواهیم علت را ریشه یابی کنیم. یکی از عواملی که باعث بروز مشکل برای کارگران می شود خستگی ناشی از کار زیاد است. علت اینکه کارگران درچند شیفت فعالیت می‌کنند عدم همخوانی درآمد و هزینه‌هاست.

پورموسی با اشاره به اینکه از دیگر تبعات دستمزد پایین در کشور افزایش نرخ بیکاری است بیان کرد:در حال حاضر با توجه به اینکه درآمدها پاسخگوی نیازهای خانوار کارگری نیست، تعداد زیادی از کارگران در شغل دوم و سوم مشغول کار هستند و همین مسئله باعث می‌شود فرصت های شغلی که باید در دست جوانان باشد به دلیل پایین بودن نرخ دستمزد توسط افراد شاغل پُر شود.بارزترین بحث در حمایت از تولید و کار، نیروی انسانی است که اگر خوب تأمین شود، حتی می تواند جبران‌گر کمبود منابع مالی در تولید باشد.

 انتهای پیام/{قابل توجه مسئولان}بشنويد از من آقايان محترم پارلمان نشينان و خلاصه همه دوستان. اگر كارگران با غيرت ما نبودند من و شما بايد در چادر زندگي ميكرديم. چون همان كارگر بود كه براي شما پارلمان را بنا كرد و براي من خانه ساخت؟ نويسنده متن آخر مدير وبلاگ{ تبريز نيوز 1 } نعمتي بالوجه




تاریخ: دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
کد خبر: 96066
زمان انتشار: 08 بهمن 1393 10:49:00
بانک مرکزی اعلام کرد؛

افزایش 14 درصدی اجاره مسکن در پائیز

بانک مرکزی اعلام کرد: شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری ایران در سه ماهه سوم سال 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.8 درصد و نسبت به سه ماهه قبل 4.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.
 افزایش 14 درصدی اجاره مسکن در پائیز

به گزارش بازار خبر ، بانک مرکزی در گزارشی شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری ایران سه ماهه سوم سال 1393 را اعلام کرد.

شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری ایران در سه ماهه سوم سال 1393 به عدد 161.1 رسید که نسبت به سه ماهه قبل معادل 4.5 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 14.8 درصد افزایش یافت.

متوسط شاخص بهای مسکن اجاری در 9 ماه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل 16.1 درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص مذکور در دوازده ماه منتهی به آذرماه 1393 نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه 1392 معادل 17.4 درصد افزایش داشته است.

شاخص بهای مسکن اجاری در استان های مختلف کشور

شاخص بهای مسکن اجاری در سه ماهه سوم سال 1393 نسبت به سه ماهه قبل، در کلیه استان های کشور افزایش یافت. بیشترین میزان افزایش متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل 8.1 درصد بود و استان های یزد با 7.3 درصد و فارس با 6.6 درصد افزایش در رده های بعدی قرار گرفتند. کمترین میزان افزایش مربوط به استان خراسان جنوبی معادل 2.2 درصد بود و استان های سمنان با 2.5 درصد و قزوین با 2.8 درصد در رده های بعدی قرار گرفتند. افزایش شاخص فوق طی سه ماهه مورد بررسی در استان تهران برابر با 3.4 درصد بوده است.

شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای بزرگ

شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای بزرگ در سه ماهه سوم سال 1393 به عدد 160.8 رسید که نسبت به سه ماهه قبل برابر 4.5 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 14.7 درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص مذکور در دوازده ماه منتهی به آذرماه 1393 نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه 1392 معادل 17.5 درصد افزایش داشته است.

شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای متوسط

شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای متوسط در سه ماهه سوم سال 1393 به عدد 157.8 رسید که نسبت به سه ماهه قبل به میزان 3.7 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 13.6 درصد افزایش داشته است.

شاخص مذکور در دوازده ماه منتهی به آذرماه 1393 نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه 1392 معادل 15.8 درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای کوچک

شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای کوچک در سه ماهه سوم سال 1393 به عدد 172.2 رسید که نسبت به سه ماهه قبل معادل 5.1 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 19.3 درصد افزایش یافت.

شاخص مذکور در دوازده ماه منتهی به آذرماه 1393 نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه 1392 معادل 20.7 درصد افزایش یافته است.





تاریخ: چهار شنبه 8 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
دوشنبه 6 بهمن 1393 - 20:19:54 | کد مطلب: 285465 چاپ
 

عملیات پلیس برای دستگیری ۷۹ سارق

حادثه > داخلی -
۷۹ سارق که در قالب ۱۰ باند مختلف دست به تبهکاری می‌زدند بامداد دیروز در عملیات ضربتی پلیس آگاهی دستگیر شدند.

سردار حسين ساجدي‌نيا، رئيس پليس تهران با اعلام اين خبر گفت:از چندي قبل مأموران پليس در جريان فعاليت چند باند تبهكاري بزرگ قرار گرفتند كه دست به سرقت و زورگيري مي‌زدند. با جمع‌آوري اطلاعات به‌دست آمده سرانجام مأموران پليس آگاهي تهران بامداد ديروز وارد عمل شدند و در چند عمليات همزمان در سطح شهر تهران و شهرهاي مختلف موفق به دستگيري 79سارق سابقه دار شدند.

سردار ساجدي‌نيا با اشاره به جرايم ارتكابي از سوي اعضاي باندها گفت: يكي از اين باندها در زمينه زورگيري فعاليت داشت و باند ديگري اقدام به سرقت خودروهاي داخلي و خارجي مي‌كرد. سرقت از منازل، قاچاق مواد‌مخدر و تجاوز به عنف نيز از ديگر جرايم اين باندها بود.
رئيس پليس تهران درخصوص شيوه يكي ديگر از باندهاي سرقت كه دست به دزدي از قصابي‌ها مي‌زدند، گفت: اعضاي اين باند به قصابي‌ها رفته و با سرقت گوشت از آنها اقلام مسروقه را به رستوران‌هاي مختلف مي‌فروختند.

در تحقيقات بيشتر از اين افراد مشخص شده است كه متهمان اقدام به فروش گوشت الاغ به رستوران‌هاي بين راهي و داخل تهران نيز مي‌كردند. وي با هشدار به صاحبان رستوران گفت: حتما رستوران داران از قصابي‌هاي مشخص يا مراكز مجاز توزيع گوشت براي تأمين مايحتاج خود اقدام كنند.

رئيس پليس پايتخت با بيان اينكه هنوز ميزان اقلام مسروقه از سوي افراد دستگير شده مشخص نشده و تحقيقات و بازجويي‌ها از آنان ادامه دارد، گفت: بيش از ۶۰ درصد دستگيرشدگان داراي سابقه كيفري هستند و برخي از آنان نيز در طول يك سال گذشته چندين‌بار توسط مأموران دستگير شده‌اند. رئيس پليس پايتخت تصريح كرد: افراد دستگير شده به‌طور متوسط بين ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند و نكته مهم در تركيب باندهاي تبهكاري اين است كه سردسته باندها براي موجه جلوه دادن فعاليت‌هاي خود از حضور زنان نيز بهره مي‌برد. البته در ميان متهمان چند مرد ميانسال هم وجود دارد




تاریخ: سه شنبه 7 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط علي نعمتي بالوجه
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 262
بازدید کل : 38670
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1

با عرض سلام خدمت شما بازديد كننده محترم لطفآ اگر در مورد مطالب نظر داريد. نظر بدهيد ممنون از بازديد شما متشكرم نعمتي